۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۱۴۸۵۱
آيت الله نمازي:

تنها راه سعادت بشريت متوسل شدن به قرآن است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تنها راه سعادت بشريت متوسل شدن به قرآن است، چرا كه هرآنچه را كه بشريت براي دنيا و كمال و سعادت خود نياز دارد و پاسخ هرسؤالي در قرآن است و مي تواند بيشترين بهره برداري را از قرآن داشته باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در نخستين جلسه، شوراي توسعه فرهنگ قرآني شهرستان كاشان، گفت: مهمترين و بالاترين موضوعي كه خداوند در نظام تكوين و تشريع بر بشريت متكفل كرده است نزول قرآن است.

وي افزود: تنها راه سعادت بشريت متوسل شدن به قرآن است، چرا كه هرآنچه را كه بشريت براي دنيا و كمال و سعادت خود نياز دارد و پاسخ هرسؤالي را كه نياز دارد در قرآن است و مي تواند بيشترين بهره برداري را از قرآن داشته باشد.

به گفته وي، پاسخ قويترين، بالاترين و سخت ترين سؤالات بشريت در تمامي زمينه هاي ديني، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، هنري و سياسي در قرآن آمده است و  قابل دسترسي براي همه است.

آيت الله نمازي اظهار داشت: راه رسيدن انسانها به فلسفه آفرينش و عرفان و معرفت و سعادت در قرآن است، بنابراين هرآنچه داريم و هرآنچه را كه بخواهيم در قرآن آمده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه قرآن و عترت مكمل يكديگر و با يكديگر هستند، اظهار داشت: قرآن منهاي ولايت اهل بيت و يا ولايت اهل بيت منهاي قرآن، هيچگونه معنا و مفهوم و جايگاهي ندارد و اين دو مكمل يكديگر هستند.

وي ادامه داد: امروز كه نظام جمهوري اسلامي ايران بر مبناي قرآن بنا گذاشته است، تمامي برنامه ها به ويژه برنامه هاي تربيتي از جمله تربيتي بايد در ارتباط با قرآن باشد و ارتباط با قرآن نيز تنها صرف توجه به الفاظ نيست، بلكه معاني قرآن نيز بايد مورد توجه برنامه هاي تربيتي در نظام جمهوري اسلامي ايران باشد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فرمايش رهبرمعظم انقلاب مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن و تحقق اين فرمايش معظم له، گفت: بحث تحقق 10 ميليون حافظ قرآن بحث جدي است چرا كه هدف جمهوري اسلامي ايران، احياء ارزشهاي قرآني و الهي است.

وي با تأكيد بر سرمايه گذاري براي ترويج فرهنگ قرآن در جامعه، ابراز کرد: براي سرمايه گذاري در جهت ترويج فرهنگ قرآني در جامعه همه نهادها و ارگانهاي فرهنگي و غير فرهنگي بايد با يكديگر و هماهنگ فعاليت كنند و از فعاليت هاي جزيره اي كه هيچ دستاوردي براي ترويج فرهنگ قرآن ندارد پرهيز شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: بايد روي قرآن سرمايه گذاري كرد، چرا كه قرآن كلام ناطق لايتناهي واجب الوجود است از اين رو، ممكن الوجود نمي تواند، واجب الوجود را درك كند، بنابراين قرآن ظاهر و باطن حقايق و معارف را دارد و بايد تلاش كرد تا هرچه بيشتر به قرآن نزديك‌تر شد و از قرآن جدا نشد و از قرآن فاصله نگرفت.

آيت الله نمازي برنامه هاي انجام شده قرآني را بعد از پيروزي انقلاب اسلامي قابل تقدير دانست و عنوان كرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون كارهاي زيادي در بخش قرآن و ترويج فرهنگ قرآني انجام شده است اما كافي نيست و بايد در فعاليتهاي قرآني خود به معاني و معارف قرآني نيز توجه شود.

وي با تأكيد بر پرهيز از موازي كاري در فعاليتهاي قرآني و لزوم همكاري بين بخشي نهادهاي فرهنگي و غير فرهنگي در انجام امور قرآني در جامعه، يادآور شد: برخي از نهاد و ارگانهاي فرهنگي كه بودجه هاي فرهنگي قابل توجهي براي فعاليتهاي فرهنگي خود دارند بايد مراقب باشند در هزينه اسراف نكنند و كارها را  براي خدا و در پوشش تكليف شرعي انجام دهند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات