۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۵۱۰۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری اردوی خانوادگی طلاب خوزستانی در مازندران، افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در اهواز، آغاز نام نویسی مسابقات قرآنی پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی و درگذشت مادر گرامی شهیدان بشیری در گتوند چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت ‌الاسلام‌ رضا کلاه‌کج، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری اردوی خانوادگی طلاب و روحانیون خوزستان در بهشهر مازندران اظهار داشت: این اردو برای 32 خانواده طلبه (مجموعه 161 نفر) در اردوگاه شهید بهشتی عباس آباد شهرستان بهشهر از 29 تیرماه تا سوم مردادماه با اجرای برنامه های آموزشی و تفریحی برگزار شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه خوزستان با بیان اینکه در برنامه های آموزشی کلاس های مشاوره برای پدران و مادران را به صورت مجزا و مشترک با موضوعات خانوادگی و روابط همسرداری برگزار کردیم، ابراز داشت: برای فرزندان روحانیان نیز کلاس آموزشی آسیب های اجتماعی به صورت مجزا برگزار شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برنامه های تفریحی و ورزشی شامل شنا، قایق سواری، هندبال، تیراندازی با کمان و اسلحه، مسابقات دارت و فوتبال دستی است، ابراز داشت: این مسابقات به صورت مجزا برای پدران، مادران و فرزندانشان برگزار و در پایان هدایایی به شرکت کنندگان تقدیم شد.

حجت الاسلام کلاه کج ادامه داد: دو اردو در تابستان برای خانواده های طلاب برگزار خواهیم کرد؛ بدین صورت که اردوی نخست 23 مردادماه در شیراز و اردوی دومی نهم مردادماه در همدان برگزار می شود که در برگیرنده برنامه های آموزشی و تفریحی و بازدید از مکان های تاریخی است.

وی در پایان از برگزاری برنامه های آموزشی «کارگاه های فنی ـ حرفه ای، کلاس های قرآنی، آموزش های ورزشی» برای زنان و فرزندان طلاب و روحانیان خبر داد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در اهواز افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب اهواز با بیش از  12 هزار عنوان کتاب از 31 تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح گردید.

در این نمایشگاه که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گنجاندن فرهنگ مطالعه در سبد خانواده های اهوازی برپا شده است،  12 هزار اثر از بیش از صد ناشر برتر کشوری با موضوعات گوناگون قرآنی، ادبیات، رمان، تاریخ، زبان انگلیسی، کودک، روانشناسی، دینی و مذهبی با تخفیف 40 درصدی تخفیف تا 29 مردادماه دایر است.

در این نمایشگاه که به همت مؤسسه فرهنگی و هنری آوای خوش سراج برپا شده است، دو سالن مجزا به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده شده است.

این نمایشگاه به همت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز برپا و علاقه‌ مندان می‌توانند تا 29 مرداد هر روز از ساعت 16 تا 23:30 از آن در بلوار ساحلی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، موزه هنرهای معاصر بازدید نمایند.

همچنین نمایشگاه کتابی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با تخفیف ۵۰درصدی برپا شده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه تالار فرهنگ از کتب ارائه شده بازدید و ضمن خرید کتاب از جوایز ارزنده ای بهره مند شوند.

آغاز نام نویسی مسابقات قرآنی پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی

محمود عربی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سازمان منطقه ویژه اقتصادی گفت: نام ‌نویسی متقاضیان شرکت در دومین دوره مسابقات قرآن فرزندان کارکنان پتروشیمی‌ های منطقه ویژه اقتصادی در 25 شرکت خصوصی و دولتی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از 1 مردادماه آغاز شده است و تا 31 شهریورماه ادامه خواهد یافت.

عربی عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن، صحیح‌خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، صحت نماز، تفسیر قرآن، نقاشی قرآنی، خوشنویسی قرآنی و طراحی قرآنی ویژه فرزندان 4 سال به بالا در هفته وحدت برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: رشته‌ های صحت نماز، تفسیر قرآن، نقاشی قرآنی، خوشنویسی قرآنی و طراحی قرآنی برای اولین بار و جهت شرکت فرزندان کارکنان شرکت‌ های منطقه ویژه اقتصادی که نمی ‌توانند در دیگر رشته‌ های قرآنی شرکت کنند، به رشته‌ های این مسابقات اضافه شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عنوان کرد: پیش ‌بینی می ‌شود بیش از 300 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

لازم به ذکر است؛ علاقه ‌مندان جهت نام‌ نویسی در این مسابقات می‌توانند به پایگاه مقاومت بسیج روابط عمومی شرکت ‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی مراجعه کنند.

درگذشت مادر گرامی شهیدان بشیری در گتوند

حاجیه خانم سکینه الله مادر والامقام دو شهید،منوچهر و سعید بشیری روز سه شنبه سوم مردادماه 1396 به فرزندان شهیدش پیوست. 

پیکر این مادر صبور و ایثارگر روز چهارشنبه 4 مرداد ماه 1396 با حضور بستگان و مردم شریف گتوند از محل مسجد امام حسین علیه السلام به سمت گلزار شهدای شهرستان تشییع و در قطعه ایثارگران بخاک سپرده شد.

آقای موذن زاده مشاورمدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ضمن حضور در مراسم تشییع مراتب تسلیت مدیریت بنیاد استان را به خانواده معظم شهیدان بشیری اعلام کرد./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات