۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۴۳۹
استاد تاریخ دانشگاه تهران:

شیعه داعش را جریانی در امتداد بنی امیه می‌داند

استاد تاریخ دانشگاه تهران گفت: شیعه همواره جریان‌هایی نظیر داعش را جریانی در امتداد بنی امیه می‌دانند.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید یاسر قزوینی استاد تاریخ دانشگاه تهران شامگاه سه شنبه 10 مرداد در نشست «داعش و آینده عقلانیت در جهان اسلام» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، برگزار شد، گفت: بیشترین ارجاعات داعش به دوره یوسف بن عمر بازمی گردد، من مرتب  فیلم‌های این دوره را دنبال می‌کنم به عنوان مثال یکی از فیلم‌های آنها نشان می‌دهد که دنباله تاریخی شان به جنگ خالد بن ولید برمی‌گردد که از این طریق شبهه سازی می‌کنند.

وی افزود: کتاب مستر یک رمان جالبی است اما باید به جای آن کتاب تاریخ بن غفام را خواند با خواندن این کتاب به ریشه های تاریخی داعش پی خواهیم برد، در این کتاب گفته شده که در جهان اسلام همه مشرک هستند و ما یک گروه کوچک آمدیم جهان اسلام را نجات دهیم.

استاد تاریخ دانشگاه تهران، عنوان کرد: اگر جنبش وهابیت را از نگاه مستر مورد بررسی قرار دهیم چیزی شبیه زائیده انگلیس می‌شود که ریشه های هویتی داعش انها تلاش می‌کنند هویت‌های جدید را شکسته و هویت تعریف شده خودشان را جایگزین کنند.

قزوینی در پایان خاطرنشان کرد:  اهل سنت داعش را خوارج تلقی کرده اما شیعه همواره جریان‌هایی نظیر داعش را جریانی در امتداد بنی امیه می‌دانند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات