۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

حج ظرفیتی برای تقویت جبهه واحده اسلامی است

نماینده خبرگان با بیان این که در ایام حج باید بر بعد سیاسی حج تکیه شود، گفت: متأسفانه در کشور هم برخی در گفته ها می خواهند حج را از حالت سیاسی تهی کنند در حالی که حج عبادتی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را زمینه ساز وحدت مسلمانان و تشکیل امت واحده اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج مطالب بسیار مهمی را فرمودند که باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت حج برای طرح مباحث اسلامی افزود: مسأله قدس و مسجد الاقصی از آن مسلمانان است و در حال حاضر شاهد هستیم صهونیست ها منطقه ای را که طبق قطعنامه های سازمان ملل باید در اختیار فلسطینی ها قرار دهند با ایجاد موانع و گیت ها و تعیین شرط سنی مزاحمت ایجاد می کنند.

رییس دانشگاه قم اظهار داشت: در کجای دنیا برای ورود به مساجد و کلیساها شرط سنی می گذارند؟ این کار صهیونیست به تعبیر رهبر معظم انقلاب گستاخی است، اینگونه مسائل باید در ایام حج که حجاج کشورهای اسلامی حضور دارند مطرح شده و مشکلات امت اسلامی بررسی شود.

وی ادامه داد: حجاج باید در ایام حج تبادل نظر داشته باشند، راه حل ها را بررسی کنند و اقدامات لازم را مورد بحث قرار داده و سال آینده اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهند، این فرصت می تواند کمک کند تا مشکلات  امت اسلامی کم شده و اتحاد آن ها افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که مسلمانان باید اتحاد خود را در برابر دشمنان افزایش دهند، ابراز داشت: باید جبهه واحده اسلامی را تقویت کرد، متأسفانه برخی کشورهای عربی حج را از روند حقیقی خود خارج می کنند در حالی که عبادت های اسلامی بعد معنوی و اجتماعی دارد.

وی عنوان کرد: در ایام حج باید بر بعد سیاسی حج تکیه شود، متأسفانه در کشور هم برخی در گفته ها می خواهند حج را از حالت سیاسی تهی کنند در حالی که حج عبادتی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان خاطرنشان کرد: این که همه حجاج جهان در زمانی مشخص در مکه یا مکان های دیگر باشند نشان می دهد که خداوند متعال به اجتماع عنایت دارد، باید از این ها حداکثر بهره برداری را داشته باشیم که متأسفانه چنین مسأله ای رخ نمی دهد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات