۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۱۵۹۵۵
رییس بنیاد ملی نخبگان:

پیشرفت ایران در علوم کامپیوتری چشمگیر بوده است

ستاری گفت: امروز جوانان نخبه ما پیشرفت‌های چشمگیری را در امر علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دارند به گونه‌ای که ما امروز شاهد تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایران هستیم.
ستاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور بعد از ظهر پنج شنبه(12مردادماه) در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه امید است شرکت‌کنندگان این دوره اوقات خوبی را در ایران سپری کرده باشند اظهار داشت: ما آرزو داریم تیم‌های حاضر در این مسابقات بتوانند در حوزه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتری مرزهای دانش را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: امروز جوانان نخبه ما پیشرفت‌های چشمگیری را در امر علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دارند به گونه‌ای که ما امروز شاهد تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایران هستیم، این شرکت‌ها امروز به آن مرحله‌ای از پیشرفت رسیده‌اند که زمینه فعالیت ای در حوزه‌های داده‌های حجیم، پردازش ابری و اینترنت اشیا دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تاکید کرد: در دهه‌های اخیر کشور ما به پشرفت‌های زیادی در بخش‌های علمی رسیده است، به همین منظور ایران جزء یکی از کشورهای مطرح در  منطقه به شمار می‌آید.

ستاری با اشاره به اینکه المپیاد ریاضی به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی برای آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، یادآور شد: سیستم آموزشی کشور ما از المپیادهای علمی بهره‌های زیادی را می‌برد و به همین منظور ما میزبان المپیاد جهانی هستیم.

وی افزود: المپیاد کامپیوتر برگزار شد اما نباید فراموش کرد که خیلی از شرکت‌کنندگان در این المپیاد در ابتدای راه خود بودند، بنابراین جوانان ما باید در جهت ایجاد تغییر در مسیر علمی کشور حرکت کنند، از این رو امیدواریم که بتوانیم استعدادهای خود را نه تنها برای پیشرفت علمی و فناوری بلکه برای ایجاد فردایی صلح‌آمیز برای جامعه جهانی به کار گیریم./816/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات