۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۹۹۲
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی: 

ترویج سبک زندگی قرآنی مایه سعادت بشریت است

حجت الاسلام مصائبی گفت: مادامی که نگاهی تشریفاتی و فانتزی به مقوله فرهنگ داشته باشیم، همچنان با مشکلات عدیده رو به رو خواهیم بود.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز مراسم افتتاح چهلمین دوره مرحله استانی مسابقات اوقاف که در سالن همایش کانون جوانان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه منجر به برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی می شود.

وی با بیان این‌که آموزه‌های قرآنی باید در متن جامعه پیاده شود و مردم خود را ملزم به گرایش به سمت سبک زندگی قرآنی بدانند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه اسلامی این است که هنوز نتوانسته ایم مباحث قرآنی را در جامعه جاری کنیم و تنها برخی احکام قرآنی آن هم به صورت ناقص مورد توجه قرار گرفته است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ترویج سبک زندگی قرآنی را مایه سعادت بشریت دانست و افزود: مادامی که نگاهی تشریفاتی و فانتزی به مقوله فرهنگ داشته باشیم، همچنان با مشکلات عدیده رو به رو خواهیم بود، کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و برای تعمیق ارزش های قرآنی باید کار هدفمند و بلندمدت انجام داد.

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که جامعه قرآنی هیچ‌گاه به ورطه تباهی کشیده نمی شود، گفت: اگر بخواهیم جامعه ای اسلامی داشته باشیم باید مباحث قرآنی را همگانی کنیم، زیرا این‌گونه می توان اقداماتی ماندگار، اثرگذار و اصولی انجام داد، طبق روایات دعاهای جمعی نیز بلاها را رفع می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین دوره مرحله استانی مسابقات اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی مشخص شدن برنده و بازنده نیست، بلکه به دنبال شناسایی افراد موفق در این عرصه و انتقال تجربیات آنان به دیگر فعالان عرصه قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که 412 نفر امروز به مدت 3 رروز در بخش های اذان و دعا خوانی، قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت، گفت: عصر امروز شرکت کنندگان در بخش اذان و دعا خوانی به رقابت خواهند پرداخت و از فردا در دیگر بخش ها مسابقات برگزار خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام مصائبی مسابقات قرآن برادران در سالن همایش کانون جوانان بسیج و خواهران در سالن همایش اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و عموم مردم می توانند در محل برگزاری این مسابقات حضور یابند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات