۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۶۲۱۵

نگاهی به کتاب «پیوند پایدار»

این کتاب مجموعه ای از دستورهای قرآن کریم و روایات معصومین درباره اهمیت ازدواج، معیارهای آن، مسئولیت زن و شوهر، عوامل و پیامدهای جدایی، راه های پایداری و پرهیز از گسست ازدواج است.
پیوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از مهمترین امور زندگی هر انسانی امر مهم ازدواج است که در صورت رعایت دقت در انجام آن  بسیاری مشکلات بعدی بروز نخواهد کرد؛ البته این مشکلات فقط فردی نخواهد بود و با توجه زیست اجتماعی انسان ها مشکلات اجتماعی نیز در پی خوهاد بود؛ در نتیجه، همه افراد جامعه به گونه ای از مشکلات پدید آمده زیان خواهند دید.

از کتاب هایی که دراین باره می توان به آن مراجعه و مطالب آن را مطالعه کرد، کتاب «پیوند پایدار»، نوشته دکترعلی غضنفری است؛ انتشارات دلیل ما در معرفی آن چنین آورده است:

ازدواج، پیمان اخلاقی و حقوقی زن و مرد بر اساس آئین اعتقادی آنان است. در قرآن کریم از این پیمان به ازدواج و نکاح و میثاق یاد شده است: «وَ اَخَذن مِنکُم میثاقا غلیظا»، و میثاق به پیمانی گفته می شود که با سوگند و عهد محکم شده باشد؛ که این واژه در بیان اهمیت پیمان زناشویی است.

این کتاب مجموعه ای از دستورهای قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم السلام) پیرامون اهمیت ازدواج، معیارهای آن، مسئولیت زن و شوهر، عوامل و پیامدهای جدایی، راه های پایداری و پرهیز از گسست ازدواج است.

دکتر علی غضنفری درباره نگارش این اثر می گوید: «با توجه به افزایش بی رویه آمار طلاق و نیز تغییر الگوی طلاق از طلاق رجعی به طلاق توافقی، قصد داشتم کتابی در این باره بنویسم. اما ارتباط این معضل با ازدواج های گاه ناصحیح امروزی، مرا بر آن داشت تا در این باره به ریشه یابی بپردازم و بیان احکام دین درباره ازدواج، عوامل ثبات زندگی را بررسی کرده و ضمن تحلیل برخی ناهنجاری های اجتماعی، راه های برون رفت از معضل طلاق را بنگارم».

انتشارات دلیل ما چاپ اول این کتاب را در 392 صفحه در سال 1395 به قیمت 160000ریال منتشر کرده است و علاقه مندان می توانند برای تهیه آن از راه های زیر اقدام فرمایند:

 قم: 02537744988

تهران: 02166464141

مشهد: 05132237113

سایت:  www.dalilema.ir. / 925/ ن 603/ش

 

ارسال نظرات