۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۱۶۲۲۳
روزنامه عمانی:

آمریکا و اسرائیل حامی تروریست‌ها هستند

روزنامه الوطن با اشاره به نقش منفی آمریکا در مبارزه با تروریسم نوشت: واشنگتن منطقه را در دریای درگیری‎ها و کشمکش‎های طائفه‎ای، مذهبی و نژادی غرق کرده است.
تروریست

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الوطن عمان در سرمقاله امروز خود به بررسی قطعنامه اخیر شورای امنیت درخصوص ممنوعیت هرگونه حمایت از تروریسم و نقش آمریکا در این زمینه پرداخت و نوشت: قطعنامه شورای امنیت چهارشنبه گذشته با اجماع تصویب شد. این قطعنامه از همه کشورها می خواهد تا از هرگونه حمایت صریح یا ضمنی از تشکل ها یا عاملان اقدامات تروریستی خودداری کنند و همه قطعنامه های پیشین شورای امنیت در این زمینه را به طور کامل و موثر اجرا کنند.

بی شک این قطعنامه جدید به نفع تلاش هایی است که برخی قدرت های جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن و ایجاد یک فضایی بین المللی برخوردار از امنیت، اطمینان و ثبات مبذول داشته اند.

اما این قطعنامه امروز - با وجود تصویب آن با اجماع نظر- نیازمند آن است که از سوی برخی کشورهای تصویب کننده آن محترم شمرده شود و این کشورها به آن متعهد باشند. این درست نیست که این کشورها به قطعنامه رای مثبت بدهند اما همزمان آن را نقض کنند و به حمایت خود از گروههای تروریستی شناخته شده ادامه دهند؛ گروههایی که جنایت آفرینی های آنها واضح است.

امروز فاصله زیادی است بین قدرت هایی که موضع قاطع و صادقانه ای علیه تروریسم دارند و بدنبال خشکاندن ریشه های آن هستند؛ با قدرت هایی که حتی اندیشیدن به همکاری با حامیان صادقانه مبارزه با تروریسم را رد می کنند.

به عنوان مثال، روسیه و هم پیمانانش تلاش های بی وقفه ای برای در دستور کار قرار دادن یک نگاه متحد و یکپارچه در مسیر مبارزه با تروریسم انجام می دهد و تبدیل صحنه ژئوپولتیک جهان به طور کلی و منطقه به طور خاص به یک فضای مناسب برای تروریسم و رشد شبکه های تروریستی و کشمکش های طائفه ای را نمی پذیرد.

این رویکرد تماما برعکس نقش منفی آمریکا است که درخواست های صادقانه و مخلصانه برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن را رد می کند و متاسفانه به جای آن، منطقه را در دریای درگیری ها، کشمکش های طائفه ای و مذهبی و نژادی و صنعت فیلم های هالیودی و صحنه سازی های ویران کننده ای غرق می کند که درگیریها را تشدید و تلاش می کند تا گُسل منطقه را برای تقسیم، گسستن و ویران کردن آن از عراق و سوریه گرفته تا لیبی و تونس و یمن به حرکت درآورد.

تاسف بار و دردناک است که رویکرد برخی قدرت های بزرگ به رهبری آمریکا در زمینه تروریسم فریبکارانه، پوچ و تمسخر آمیز است لذا این قطعنامه جدید شورای امنیت نیز یک تحول استثنایی نسبت به قطعنامه سابق این سازمان در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش و گروه تروریستی جبهه النصره شاخه های تروریستی القاعده و مقابله با همکاری و حمایت مالی از این دو گروه به شمار نمی رود بلکه برعکس، برخی قدرت ها و درصدر آنها آمریکا و هم پیمان راهبردی اش یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی- در تضاد آشکار با قطعنامه های صادره- همواره تلاش کرده و می کنند که تروریسم گروه جبهه النصره را لاپوشانی کنند و این گروه را یکی از طرف های جناح مخالفان در سوریه قلمداد کنند؛ درحالی که عملیات حمایت و پشتیبانی لجستیکی از گروه داعش نیز ادامه دارد.

اینگونه رفتارهای نشات گرفته از دیدگاهها، طرح ها و اهداف استعماری و خرابکارانه نه فقط تمام مصوبات شورای امنیت درخصوص لزوم خشکاندن منابع تروریسم و ریشه کن کردن آن را نابود می کند؛ بلکه باعث گسترش دامنه تروریسم در منطقه و جهان می شود و فاکتورهای صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می کند لذا تا زمانی که یک اراده واقعی بین المللی نباشد و برخی قدرت ها از حمایت خود از تروریسم دست برندارند؛ قطعنامه 2370 شورای امنیت در کنار سایر قطعنامه های مرتبط با آن روی تاقچه خاک خواهند خورد. /۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات