۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۱۶۲۵۲

بازدید امام جمعه تبریز از روند احداث حوزه علمیه ثامن‌الحجج

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در محل احداث پروژه حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) از روند اجرای این مجموعه فاخر دینی و فرهنگی بازدید کرد.
بازدید امام جمعه از روند احداث حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز به همراه آیت الله مجتهدشبستری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل احداث پروژه حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) از روند اجرای این مجموعه فاخر دینی و فرهنگی بازدید کرد.
وی در سخنانی با قدردانی از همت و تلاش آیت الله شبستری، امام جمعه سابق تبریز در اجرای این پروژه عظیم حوزوی در تبریز گفت: حوزه علمیه جامع ثامن الحجج که هم اکنون مراحل احداث خود در فازهای مختلف را سپری می کند، یکی از یادگارهای ارزشمند آیت الله مجتهدشبستری در تبریز است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که آیت الله شبستری در اعتلای حوزه‌های علمیه فراموش نشدنی است، افزود: با اتمام پروژه، از آن عالم وارسته و امام جمعه سابق تبریز دعوت خواهیم کرد تا خود نسبت به افتتاح آن در تبریز حضور یابند، چراکه این پروژه عظیم به یقین یکی از اقدامات ماندگار و نشأت گرفته از آینده‌نگری آیت الله شبستری در استان بوده است.
همچنین محمد اشرف نیا، مدیر پروژه احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) تبریز با ارایه گزارشی از مراحل احداث این پروژه، اظهار داشت: این پروژه به همت بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز در زمین‌های ارتش واقع در کمربند میانی تبریز در حال احداث است که در چند فاز مختلف تعریف شده و اجرایی می شود.
وی با بیان این‌که فاز نخست مجموعه به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: کل پروژه در زمینی به مساحت 60  هزار مترمربع اجرایی خواهد شد، که فضای سبز، ساختمان اداری، خوابگاه، مدرس‌ های آموزشی، تالار اجتماعات، غذاخوری و همچنین مجتمع های خدماتی و رفاهی در قالب آن تعریف شده است.
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به این‌که زیربنای کلی پروژه با احتساب مساحت طبقات مختلف، 140 هزار مترمربع است، تصریح کرد: بالاترین ارتقاع پروژه تا 7 طبقه پیش بینی شده است که در صورت حمایت خیرین و تأمین اعتبارات لازم؛ تا پایان سال 98 بهره‌برداری کلی حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) صورت می گیرد.
عضو هیأت مدیره بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز با بیان این‌که حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) تبریز به عنوان بزرگترین مرکز علوم دینی منطقه شمالغرب کشور اجرایی می شود، گفت: این حوزه علمیه هنگام بهره‌برداری قادر خواهد بود حداقل 4500 طلبه را پذیرش کند که در صورت تغییر فضای خوابگاهی تا 7 هزار طلبه نیز قابل افزایش است./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات