۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۱۶۵۲۳

دیدار صمیمی آیت الله اعرافی با طلاب نوجوان مدرسه سالار شهیدان تبریز

مدیر حوزه های علمیه کشور در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در جمع صمیمی طلاب این مرکز علوم دینی حضور یافت.
سخنرانی آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی عصر روز گذشته ضمن بازدید از مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در جمع صمیمی طلاب این مرکز علوم دینی حضور یافت.

وی با تأکید بر توجه طلاب علوم دینی بر مسأله خلوص نیت در تحصیل معارف اسلامی اظهار داشت: طلاب بایستی در تهذیب نفس، حرکت در مسیر مکارم اخلاق و جدیدت در تحصیل اهتمام ویژه داشته باشند و از تک تک لحظات حضور در حوزه برای تعالی فکری و معرفتی خود بهره جویند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در این بازدید، تحصیل بدون توجه به تهذیب و خودسازی را بی فایده دانست و با اشاره سیره طلبگی مراجع عظام تقلید و بزرگان دینی گفت: درس و بحث را فدای امور جنبی نکنید، بهتر است سیره علما، عرفا و فقهای بزرگ را الگوی خود قرار دهید تا در آینده جامعه شاهد علمایی فضال و مهذب باشد.

آیت الله اعرافی، همچنین در ادامه برنامه های سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی در بیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی توتونچی، عضو فقید شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در تبریز حضور یافت و با نثار فاتحه به روح آن عالم وارسته، یاد و نام علمای دین را گرامی داشت.

وی با اشاره به پیام تسلیت شخصیت های برجسته حوزوی در پی ارتحال مرحوم غروی اظهار داشت: فقدان آن عالم و فاضل فرهیخته که سالیان متمادی منشاء خیر و اثر در حوزه و دانشگاه بوده است، ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه های علمیه کشور به ویژه حوزه علمیه تبریز است.

گفتنی است، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور برای معرفی مدیر جدید حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات