۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۱۶۶۵۱

نفوذ رژیم صهیونیستی در شمال آفریقا با وساطت امارات

یک پایگاه انگلیسی در گزارشی از همکاری و هماهنگی بین فرمانده ارتش ملی لیبی و رژیم صهیونیستی خبر داد.
لیبی اسرائیل رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی نوشت که بین ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی هماهنگی و همکاری وجود دارد.

 در این گزارش آمده است که خلیفه حفتر زیر نظر امارات دیدارهایی با مقامات صهیونیست داشته است و از سوی دیگر نیروهای حفتر کمک‌هایی نظامی از سوی رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند.

این پایگاه انگلیسی به نقل از یک منبع نظامی آگاه که نخواسته نامش فاش شود نوشت: ارتش اسرائیل در تاریخ بیست و پنجم آگوست سال 2015 میلادی (سوم شهریور 94) مواضع داعش در شهر سِرت لیبی را بمباران کرده است.

منبع مذکور افزود: این حمله به درخواست خلیفه حفتر که مخفیانه در اردن با تعدادی از مقامات صهیونیست دیدار کرده بود، صورت گرفت و روزنامه الجریده کویت نیز این خبر را روز بیست و هفتم آگوست سال 2015 میلادی(پنجم شهریور 94) منتشر کرد.

برخی منابع گفتند که خلیفه حفتر در ازای حملات رژیم صهیونیستی به مواضع داعش در سرت وعده امضای قراردادهای نفتی و خرید سلاح از این رژیم را به مقامات صهیونیست داده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت چند روز قبل در گزارشی از خلیفه حفتر تمجید کرده و نوشته بود که او خواهان تاسیس یک نظام در لیبی است.

به گزارش میدل ایست آی، نیروهای خلیفه حفتر سلاح‌هایی از قبیل تفنگ‌های نقطه زن و تجهیزات دید در شب از رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند.

چند روز قبل رسانه‌های قطری از نشست‌هایی بین حفتر و مزدوران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی زیر نظر امارات خبر دادند.

این رسانه‌ها افزودند که حفتر در سالهای 2015 و 206 میلادی مذاکراتی با مزدوران موساد در اردن داشته است.

رسانه‌های قطری همچنین از همکاری احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی و خلیفه حفتر در نبرد بنغازی موسوم به نبرد «عملیات الکرامه» که در اواسط سال 2014 میلادی انجام شد، خبر دادند.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد، ولی لیبی از آن زمان تاکنون در پی دخالت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کردند.

نیروهای دولتی لیبی اواسط آذر ماه گذشته کنترل کامل شهر سِرت پایگاه اصلی داعش در این کشور را به دست گرفتند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات