۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۷۰۳۵
فرمانده سپاه عاشورا: 

دوران غرور و حماسه دفاع مقدس فراموش نمی شود

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: شهدا، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس گنیجه‌های ارزشمند سال‌های جهاد، ایثار و عزت ملت ایران هستند.
کریمیان کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه برگزاری چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه موصل2 ترتیب یافته بود، اظهار داشت: این همایش ملی طی روزهای 22 تا 24 مرداد در تبریز برگزار می شود.
وی با بیان این‌که همایش همزمان با سالروز آزادی اسرای ایرانی در عراق، برگزار خواهد شد، افزود: طی این سه روز با اجرای برنامه های مختلف میزبان بیش از 1800 خانواده آزاده از سراسر کشور خواهیم بود، ضمن این‌که همایش یکشنبه هفته آینده با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسؤولان و فرماندهان عالی رتبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
سردار کریمیان که خود از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز است، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران اسارت در اردوگاه موصل2 پرداخت و اظهار داشت: ناگفته های بسیاری از دوران اسارت وجود دارد که تاکنون تنها 10 درصد از آنچه که در آن دوران تجربه شد، بازگویی می شود.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که شهدا، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمند سال‌های جهاد، ایثار و عزت ملت ایران هستند، گفت: نمی توان از کنار آن دوران غرور و حماسه به سادگی عبور کرد، به یقین رسانه ها نقش مهمی در تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس بر عهده دارند.
وی تبیین و تشریح دستاوردهای آزادگان در دوران اسارت را یکی از مهم‌ترین اهداف چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه موصل2 در تبریز دانست و گفت: ایثار، استقامت و ایستادگی آزادگان در دوران اسارت در هیچ یک از جنگ‌های تاریخ معاصر دیده نشده است، قطعا برنامه دشمن ایجاد فاصله و جدایی میان نسل جهادگر دوران دفاع مقدس و نسل جوان امروزی است.
سردار کریمیان ادامه داد: آزادگان دوران دفاع مقدس همچون گذشته در صحنه حضور دارند با این تفاوت که صحنه مقابله و خاکریز خود با دشمن را عوض کرده اند، امروز یادگاران آن دوران با تبیین خاطرات و حماسه‌هایی خود و همرزمانشان می توانند پل ارتباطی میان نسل جنگ و شهادت با نسل امروز جامعه باشند./935/پ
۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات