۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۰۹۴
وزیر خارجه روسیه:

خطر داعش تمام نشده است

وزیر خارجه روسیه هشدار داد که با وجود پیشرفت نسبی در حل و فصل اوضاع سوریه اما خطر گروه تروریستی داعش همچنان پابرجاست و تمام نشده است.
سرگئی لاوروف

به گزارش خبرگزاری رسا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز  اعلام کرد: گروه تروریستی داعش همچنان تهدیدی بزرگ برای امنیت بین‌المللی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده است که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در تلاش‌های ضدتروریستی شامل مبارزات علیه گروه داعش در سوریه، این گروه تروریستی همچنان یک تهدید بزرگ برای امنیت بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، لاوروف همچنین گفته است، شبه‌نظامیان داعش در سراسر جهان پراکنده شده‌اند و در مناطق نزدیک به مرزهای روسیه حضور دارند.

وی اندکی پس از دیدار با «رتنو مارسودی» همتای اندونزیایی خود در جاکارتا گفت: «با وجود پیشرفت‌های اخیر در فرایند تنش‌زدایی در سوریه و مبارزه با تروریسم در این منطقه، تهدید داعش همچنان وجود دارد».

دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: «نمایندگان این گروه تروریستی در سراسر جهان نفوذ کرده‌اند و در نزدیکی مرزهای روسیه و اندونزی نیز حضور دارند».

بنا به گفته وزیر خارجه روسیه، اوضاع فعلی در خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان محل نگرانی‌های گسترده است.

لاوروف در ادامه گفت: «ما نیز مانند اندونزی، متقاعد شده‌ایم که تمام انواع درگیری باید بر اساس قوانین بین‌المللی و با احترام به منشور سازمان ملل و مقررات این سازمان و از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و بدون مداخله خارجی حل و فصل شود».

وزیر خارجه روسیه علاوه براین اضافه کرد که مسکو و جاکارتا برای توسعه همکاری‌های ضدتروریستی میان سرویس‌های ویژه و اطلاعاتی دو کشور توافق کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، لاوروف روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که پیش‌نویس سند همکاری‌های روسیه و اندونزی در خصوص مبارزه با ایدئولوژی تروریستی آماده شده و در اجلاس شرق آسیا که قرار است در ماه نوامبر در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شود، ارائه خواهد شد./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات