۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۷۱۷۴
آیت الله نعیم آبادی:

قرآن شناسنامه مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان قرآن را شناسنامه مسلمانان دانست و با اشاره به راهکارهای حفظ قرآن کریم، گفت: خداوند متعال راهکارهای مختلفی را برای حفظ قرآن کریم به ما انسان ها نشان داده که نگاه کردن به آیات قرآن، تلاوت قرآن و از همه مهمتر تدبر در قرآن کریم از اهم این راهکارها است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آین الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امشب در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان میناب، با بیان اینکه کتاب قرآن کتاب آسمانی و اهنمای زندگی برای بشریت است گفت: انجیل و تورات زمانی به عنوان کتاب آسمانی مطرح بودند اما با تحریف های ایجاد شده در آنها دیگر به عنوان کتاب آسمانی مطرح نیست، اما قرآن کریم همچنان حفظ شده  و به عنوان کتاب آسمانی از ان یاد می شود.

وی افزود: کلیساهای خانگی در استان هرمزگان تشکیل می شود و فرزندان ما را از دین اسلام دور می کنند، مواظب باشید و غفلت نکنید که اندکی غفلت و سهل انگاری سبب می شود تا دشمنان از دین مبین اسلام چهره ای خشن برای فرزندان معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: اگر از مسیحیان درمورد آسمانی بودن کتاب شان بپرسید جوابی ندارند اما ما مسلمانان پاسخی قاطع و قانع کننده داریم و آن این است که کتاب آسمانی قرآن کتابی است که پس از 1400 سال به هیچ وجه تحریفی در آن صورت نگرفته و هیچ کس نتوانسته سوره ای شبیه آن بیاورد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: تنها کتاب آسمانی که قطعا وحی الهی است همین کتاب آسمانی قرآن کریم است، و تحریفی در آن صورت نگرفته است؛ نه اینکه دشمنان نخواهند در آن تحریف کنند بلکه نتوانستند و نخواهد توانست در این راستا موفق شوند.

وی تاکید کرد: علیرغم گذشت این همه سال از نازل شدن قرآن کریم، یک کلمه کم و زیاد نشده و آیات آن محفوظ مانده است، اگر کسی ادعا داشت که قرآن تغییر کرده و کلمه ای کم و زیاد شده ، بشنوید ولی باور نکنید..

امام جمعه بندرعباس گفت: تورات و انجیل برای زمان خاصی کتاب آسمانی بودند اما قرآن کریم برای همیشه تاریخ محفوظ مانده و خواهد ماند و آموزه های قرآنی بهترین راه زندگی را برای انسان ها نشان می دهد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به دلایل حفظ قرآن تصریح کرد: خداوند متعال راهکارهای مختلفی را برای حفظ قرآن کریم به ما انسان ها نشان داده که نگاه کردن به آیات قرآن، تلاوت قرآن و از همه مهمتر تدبر در قرآن کریم از اهم این راهکارهاست.

وی با تاکید بر اینکه کتاب جاودانه باید جاودانه باقی بماند گفت: کتاب قرآن کریم برای مسلمانان به مثابه شناسنامه بوده که در حفظ و نگهداری آن باید کوشید./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات