مبلغ باید به اجتهاد تبلیغی برسد
حجت الاسلام هاشم فروزش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای دانشجویی عنوان کرد: تبلیغ دانشجویی یک ترکیب زیبا و دلنشین است که بخش اول آن مرتبط با اهمیت تبلیغ و بخش دوم نیز با دانشگاه و فضای دانشجویی مرتبط است.
وی افزود: تبلیغ به معنای به بلوغ رساندن است و اگر این تعریف برای ما ملاک قرار گیرد، تفاوتی ندارد که فعالیت تبلیغی در چه مکانی انجام می شود.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رعایت استانداردهای تبلیغی که حاصل آن هدایتگری جامعه و افراد آن است، باید به عنوان اولین وظیفه مبلغان در دستور کار قرار گیرد و این استانداردها در هر فضایی با توجه به آن مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اتصال به خداوند و اهل بیت(ع)را رمز تبلیغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: اتصال به خداوند و اهل بیت(ع) نخستین کاری است که در تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این اتصال وجود نداشته باشد تبلیغ به سرانجام مطلوبی نمی رسد.
حجت الاسلام فروزش اضافه کرد: برای اینکه این اتصال به خدا با یک ادبیات حساب شده و تأثیرگذار برای مخاطبان بیان شده و محتوای مناسب ارائه شود، باید به مکان تبلیغ توجه شود و شناخت محیط و رصد آن و شناخت مشکلات می تواند ما را در به سرانجام رساندن تبلیغ یاری کند.
این مبلغ دانشجویی تأکید کرد: داشتن تحلیل نسبت به محیط و مکان های مختلف یکی از رمزهای تبلیغ موفق است و باید با رعایت این نکات، برنامه هایی را در بازه های زمانی مشخص کرد و با اجرای آنها، مردم را با خدا آشتی داد.
وی ادامه داد: شناخت از محیط تبلیغ اهمیت بسیاری دارد و شاید یک مبلغ در فضای دانشگاه موفق باشد اما نتواند در فضای زندان و یا در محیط دانش آموزی تبلیغ مناسبی داشته باشد.
حجت الاسلام فروزش ابراز کرد: در واقع باید گفت که مبلغان باید به یک اجتهاد تبلیغی برسند که بر مبنای آن زمان و مکان را شناخته و با اصولی که تبلیغ اقتضا می کند، فعالیت تبلیغی خود را انجام دهند.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ظرافت هایی که در فضای دانشجویی وجود دارد باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نقشی در اتصال و آشتی دادن دانشجویان با خداوند داشته باشیم./872/ت۳۰۲/ج