۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۹۶۱
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

فعالان فرهنگی برای فعالیت های آتش به اختیار نیاز به هدایت روحانیت دارند

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: فعالان فرهنگی برای انجام کارهای تمیز و آتش به اختیار نیاز به هدایت روحانیت دارند.
حجت الاسلام رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران پیش از ظهر امروز در نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه استان تهران که در محل هتل محمد رسول الله(ص) مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) «امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است.» در واقع هدف امام از تشکیل بسیج طلاب این بود که ما متشکل شویم و کارهای فردی حوزه تبدیل به کارهای جمعی شود.

وی با اشاره به نیازهای روز حوزه علمیه به تفکر بسیجی و انقلابی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و فعالیت های بسیج اساتید باید با قوت در حوزه ها دنبال شده و کار با جدیت پیگیری شود. امروز نیاز به کارگروه هایی دیده می شود که در آن ها مسائل بین المللی رصد شود و اساتید و نخبگان حوزه در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی صادق با اشاره به حضور نمایندگان مدارس علمیه استان تهران در این همایش، به تبیین وظایف نخبگان بسیجی عضو بسیج اساتید، طلاب و روحانیون پرداخت و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب دانشجویان را افسران جوان جبهه جنگ نرم می دانند، آیا طلاب چنین وظیفه ای ندارند؟ فعالان فرهنگی برای انجام کارهای تمیز و آتش به اختیار نیاز به هدایت روحانیت دارند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران یادآور شد: تعریف استاد در حوزه علمیه، شخصیتی است که دست طلاب را بگیرد و پا به پای آن ها راه برود و مرشد آن ها در تمام شؤون زندگی باشد. طلبه های ما منتظر هستند که ما در کنار آن ها باشیم و برای موفقیت شان به آن ها کمک کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه اساتید حوزه های علمیه گفت: نگاه و انتظار رهبر معظم انقلاب به حوزه تهران نگاه جدی و متفاوتی است. یکی از اقدامات جدی ما در حوزه تهران این است که هر یک از 80 مدرسه استان تهران در منطقه خود حضور جدی برای بصیرت افزایی داشته باشند و خوراک فکری برای مناطق خود تولید کنند.

حجت الاسلام رحیمی صادق خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی پر قدرت بسیج اساتید حوزه علمیه، به طور جد به دنبال راه اندازی بسیج طلاب در تمام مدارس هستیم تا از ظرفیت عظیم طلاب در مدارس علمیه استفاده صحیح را داشته باشیم./820/پ202/ب1

ارسال نظرات