۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۸۰۶۰
قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

انفاق در راه خداوند زندگی را برای انسان ‌آسان می کند

حجت الاسلام الهی زاده با بیان این که انسان باید مراقب باشد تا در سرازیری سقوط در زندگی قرار نگیرد، گفت: انفاق زندگی را آسان کرده و بخل انسان ها را در زندگی دچار مشکلات جدی می کند.
حجت الاسلام الهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین الهی زاده قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در مجتمع امامزاده سید علی برگزار شد، اثرگذاری برنامه های قرآنی در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد.

وی با اشاره به نکات و آموزه های سوره لیل افزود: قسمت نخست سوره به تفاوت شب و روز و مرد و زن قسم می خورد که انسان ها را متوجه کند که اعمال آن ها با یکدیگر تفاوت دارد، این که شب در برابر روز و مذکر در برابر مؤنث بیان شده است می فهماند که اعمال متفاوت هستند.

رییس دانشکده علوم و معارف قرآن کریم قم با بیان این که اگرچه ظاهر انسان ها همانند یکدیگر است اما اعمال آن ها تفاوت دارد، اظهار داشت: قرآن برای بیان تفاوت مثالی را بیان می کند، هرکس در مسیر زندگی انفاق در راه خدا، تقوا و تسلیم وعده های الهی را در پیش گرفت خداوند زندگی او را آسان می کند.

وی ادامه داد: اما اگر کسی بخل بورزد و احساس بی نیازی نسبت به معارف و وعده های الهی داشته باشد و تکذیب وعده های الهی کند به راحتی دچار مشکل می شود، در چنین حالتی انسان هرچه برای نجات از مشکلات تلاش کند فایده ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام الهی زاده با بیان این که انسان باید مراقب باشد تا در سرازیری سقوط در زندگی قرار نگیرد، ابراز داشت: انفاق زندگی را آسان کرده و بخل انسان ها را در زندگی دچار مشکلات جدی می کند از این رو باید مراقب بود.

وی عنوان کرد: تفاوت اعمال انسان ها تنها در دنیا نیست بلکه در آخرت نیز عمل انسان ها با یکدیگر متفاوت است، برخی اعمال انسان آتش زا بوده و عمل های دیگری رضوان الهی را فراهم می کند، بخل سبب آتش آفرینی در آخرت می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: خدایی که هدایت و دنیا و آخرت به دست او است هشدار می دهد که افراد بخیل از انفاق در راه خداوند گرفتار آتش جهنم خواهند شد، در مقابل کسی که مال خود را در راه خدا بدهد از آتش در امان می ماند.

وی اضافه کرد: انفاق در مسیر الهی باید تنها برای رضایت خداوند متعال باشد، در عمل ها تفاوت وجود دارد، اگر اعمال خالصانه برای خداوند باشد در دنیا کار انسان را آسان می کند و در آخرت رضوان الهی را به دنبال می آورد اما اگر بخل مکذبانه باشد در دنیا مشکلات ایجاد کرده و در آخرت آتش بیار معرکه خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات