۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۹۱۱۷
مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت:

حوزه نسبت به گروه های جهادی احساس پدری و حمایت داشته باشد

مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت گفت: حوزه علمیه نسبت به گروه های جهادی کوتاهی می کند؛ چرا نباید در حوزه، مرکزی باشد که به این گروه های جهادی رسیدگی کند؟
اردوی  جهادی تبلیغی طلاب

حجت الاسلام سید محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بیان وضعیت تبلیغ جهادی در کشور پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های زیادی تحت عنوان تبلیغ جهادی در کشور انجام می شود و گروه های زیادی تشکیل شده، اما نتوانسته ایم با گروه ها و مبلغان دیگر شهرها هم محور شویم؛ وقتی که به جامعه نگاه می شود، معضلاتی که در گذشته بوده و مبلغان را ترغیب کرد تا به تبلیغ بپردازند، کم نشده است؛ علت این امر، شاید به خاطر نبود تبادل تجربه گروه های جهادی با هم باشد.

مؤلفه های شخصیتی مبلغ جهادی

وی با اشاره به برخی از مؤلفه­های شخصیتی لازم برای مبلغان جهادی گفت: کار جهادی شاخصه هایی دارد که اگر فرد نداشته باشد، نباید به این عرصه پیدا کند؛ از جمله این شاخصه ها، ایمان به این انقلاب و نظام داشتن و خود را مدیون نظام و انقلاب دانستن و نداشتن شبهه در این راه، مانع ورود به این راه است؛ اگر این ویژگی ها در مبلغ وجود داشت، باید بداند که مشکلاتی در این راه وجود دراد که نیازمند صبر است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت تصریح کرد: مبلغ جهادی نباید در دقیقه یک، منتظر به نتیجه رسیدن فعالیت های خود باشد، بلکه باید تا دقیقه نود تلاش کند که شاید در دقیقه آخر کارش به نتیجه برسد.

وی با بیان این که برای برقرار ارتباط اولیه و آوردن مخاطب در این مسیر آموزش های نوینی نیاز است، گفت: مبلغان جهادی بایستی به مسائل روانشانی دسترسی داشته باشند، همچنین باید اطلاعاتی مربوط به مباحث درسی، اجتماعی و ورزشی داشته و نسبت به یک زبان خارجی دارای مهارت باشند.

حجت الاسلام هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا می توان فرهنگ جهادی را در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی مؤثر دانست؟ تصریح کرد: وقتی بحث از آموزه های دینی مطرح می شود، برای طرح و اجرای آن نیروی انسانی مؤثر لازم است. تا زمانی که نیروی انسانی آگاه، متبحر، علاقه مند و معتقد به این آموزه ها آن ها را به عملی و گفتاری در شهر و روستا پیاده نکند، تبلیغ او مؤثر نخواهد بود اگر نیروی انسانی به عنوان عاملی اصلی برای انتقال آموزش های دینی نتواند این ویژگی ها را داشته باشند نباید به دنبال این راه باشد.

انتقال تجربیات راهی برای خروج گروه های جهادی از موازی کاری و رفع مشکلات

وی در خصوص وضعیت امروز تبلیغ جهادی در کشور افزود: فعالیت های بزرگ و زیادی در شهرها و استان های مختلف انجام می دهند اما ما هنوز نتوانسته ایم با گروه های دیگر در شهرهای مختلف هم محور شویم؛ وقتی به اصل کار نگاه می شود، از معضل هایی که در جامعه بوده، چیزی کاسته نشده است؛ شاید عدم ارتباط گروه های تبلیغی جهادی دلیل این امر باشد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت اظهار داشت: اگر گروه های تبلیغی جهادی تجریبات یکدیگر را در اختیار هم بگویند بسیاری از مشکلات دیگر گروه ها رفع خواهد شد.

کوتاهی دولت و حوزه علمیه در خصوص حمایت از گروه های جهادی

وی با انتقاد به عملکرد حوزه علمیه نسبت به گروه های تبلیغی جهادی گفت: حوزه علمیه نسبت به گروه های جهادی کوتاهی می کند؛ این گروه های جهادی به دستور رهبر معظم انقلاب و با پول خودشان به این مناطق اعزام می شوند؛ جمهوری اسلامی واقعا باید این مقدار بی پول باشد که گروه جهادی برای تهیه جوایز وام بگیرند تا بتواند فعالیت های خود را ادامه دهد؟ حوزه با این همه مرکز و نهاد چرا نباید وارد این کار شود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: چرا نباید در حوزه مرکزی باشد که به این گروه های جهادی رسیدگی کند؟ باید افتخار کنند که گروه های تبلیغی را حمایت کنند و حوزه علمیه باید نسبت به این گروه ها احساس پدری کرده و رسیدگی کند، ولو به اندازه نبود و کمبود بودجه ای که دارد. /822/ت302/ج

ارسال نظرات