۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۹۴۱۰
سردار سليماني:

مساجد باید به دنبال تربیت مدافعان فرهنگی باشند

فرمانده نيروي قدس سپاه با بیان این که مساجد باید به دنبال تربیت مدافعان فرهنگی باشند، گفت: کاري كه در وزارتخانه ها و دولت عملي نمي شود، در مسجد ممكن خواهد بود.
سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ظهر امروز در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که در حسينيه الزهراء(س) برگزار شد، با اشاره به اين كه شهيد حججي تربيت يافته مسجد بود، اظهار داشت: تمام دعوای ما و عالم اسلام با غرب بر سر مسجدالاقصی و مسجدالحرام است.

وي ادامه داد: يك مسجد به دنبال آگاهي سازي و تربيت بوده و تلاش كرده در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع كند، اين نوع مسجد به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی است که وسیع‌تر و ناپیداتر از گذشته شده است.

فرمانده نیروی قدس تأكيد كرد: مسجد هم يك مدافع فرهنگي تربيت مي كند و هم به دنبال ایثارگر و فداکار برای دفاع از مظلوم است، كاري كه در وزارتخانه ها و دولت عملي نمي شود ولي در مسجد ممكن خواهد بود، برخي از مساجد هم بذر بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را در جامعه می‌کارند که در کشور ما و شهر تهران هم وجود دارد، از اينگونه مساجد در بين اهل سنت و شيعيان وجود دارد.

سلیمانی يادآور شد: امروز برخي مساجد وظیفه انفجار ماشین اسلام را دارند كه اين نوع مساجد داراي ائمه تكفيري هستند كه محصولشان داعش و جبهه‌النصره خواهد بود، در اين ميان ما امروز با دو خط  رو به رو هستيم، ابتدا خطر داخلی که فتنه مذهبی است و دیگری خطر خارجی که تهاجم علیه جهان اسلام است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اينكه خدمات امام(ره) قابل مقايسه با خدمات هيچ عالمي در جهان اسلام نيست، خاطرنشان كرد: امروز مقام معظم رهبری با قدرت تمام از خدمات امام راحل دفاع می‌کند و به سوي جلو حركت مي كنند، امروز بايد به دنبال اين بود كه چه كساني مسؤول لابي گري در كشور هستند و در مقابل هم چه افرادي به وظايف خود در مقابله با اين اتفاقات اقدام نمي كنند.

سردار سليماني ابراز داشت: مسجد را مي توان مثل يك قرارگاه دانست زيرا نقش اثرگذاري بر جامعه را دارد، اما نبايد مسجد را محدود به محيط صرف آن دانست زيرا در اين شرايط  همه چيز را باخته ايم، اگر جواني از مسجد گريزان شود بدانيد خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است، البته برخي از مساجد از ائمه جماعت چند شغله استفاده مي كند كه اين امر اشتباه است زيرا نمي توان از آن روحاني توقع زيادي داشت.

وي با بيان اينكه بيان بي حجاب و باحجاب يا اصلاح طلب و اصولگرا درست نيست، تصريح كرد: تمام اين افرادي كه ذكر مي كنيم فرزندان و مردم خود ما هستند، ولي نکته اين است كه آيا همه فرزندان ما متدين هستند، اين خانواده و پدر يك خانواده است مي تواند نقش اصلاحي را داشته باشد، امروز حزب الهي بودن شرط نيست اينكه امام جماعت بتواند همه را به سمت دين جذب كند مهم است.

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران بيان كرد: يك انقلاب نيازمند مسجد است و برخي مساجد نقش مهمي را ايفا مي كند، امروز با عبور از شهر دمشق مي توان مناره هاي زيادي را ديد و اين در حالي است كه ما با عبور از شهر تهران چيز ديگري را مي بينيم.

سردار سلیمانی با ذكر شهادت محسن حججي، گفت: در دوران جنگ در سوريه ما شهداي  زيادي را داشتيم كه سر از تن آنها جدا كردند اما خداوند گاهي براي عظمت يك موضوع يك حادثه را ايجاد مي كند و شهيد حججي براي عظمت دادن به بزرگي مدافعان حرم عظمت پيدا كرد، امروز در كشور ما برخي از تبليغات مؤثر نيست و ما هم تلاشي نداريم اقداماتي را تبليغ كنيم که دوستان ما دچار مشکل یا دشمنان تحریک شوند.

وی اضافه كرد: ما با حضور در عراق به دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم و بين منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم و در صدد مطالبات ارزی هم نبوديم، ما امروز به خاطر منافع شيعي به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم چون ٩٩.٩٩ درصد فلسطین اهل تسنن هستند و ما از آنها دفاع می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: قدر داعش از مغلول هايي كه به ايران حمله كردند خيلي بيشتر است، زيرا آنها روزي صد انتحاری به میدان می‌فرستند، خوشبختانه ايران هيچگاه بحران ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست چون اصالت دارد و امروز منشأ ثبات گشته است.

سردار سليماني با اشاره به اينكه سعودی ها جیش الاسلام، جیش الحر و گروهای دیگر را علیه ما شوراندند، گفت: با وجود اقدامات سعودي ما منشأ ثبات در سوريه هستيم و تلاش كرديم با مذهب جلوی جنگ مذهبی آنها را گرفته نه با قدرت نظامی به سراغ آنها برويم، ايران امروز در منطقه از یک قدرت فائقه حقیقی و غیرقابل خدشه بهره مند است، وقتی ما می تواند مسایل قومی و زبانی حل کنيم این باعث ثبات مي شود كه البته اساس دستیابی به این فضا رهبری بودند.

وي اظهار كرد: خيلي اعتقاد به دفاع محترمانه از انقلاب داشتند و معتقد بودند كه ايران وارد موضوع سوریه و عراق نشود، در اين ميان رهبري فرمودند وقتی به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ مهم نيست بلكه ما بايد مصالح را نگاه کنیم، رهبری با حکمت و جسارت، این انقلاب و دفاع از انقلاب را هدایت کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پايان با اشاره به اينكه مرحوم هاشمی در مورد آمريكا مي گفتند «مثل آمريكا عقل گنجشک است كه در کله دایناسور می‌گذارند»، خاطرنشان كرد: امروز اگر می‌گوییم خدایا از عمر ما کم و به عمر رهبری بیفزايد، این یک ضرورت است./٨١٦/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات