۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۹۴۶۴
حجت‌الاسلام گواهی:

آخرین حربه آمریکا علیه ایران اعمال تحریم است

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: آمریکا با اعمال تحریم و تکرار آن‌ها، آخرین حربه خود علیه مردم کشورمان را بکار گرفته است؛ به عبارتی جریان تحریم و تکرار تحریم‌ها نشان از عسر و حرج و استیصال دشمنان دارد.
گواهی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالعلی گواهی» رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  درباره تحریم‌های آمریکا که به بهانه‌های مختلف علیه ایران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تحریم‌هایی که از سوی دولت آمریکا علیه مردم ایران وضع می‌شود، برای امروز نیست؛ زیرا سال‌هاست که شاهد اعمال چنین تحریم‌هایی از سوی دولتمردان آمریکایی هستیم؛ اوج این تحریم‌ها را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم؛ اما امروز شرایط ما همانند دهه 60 نیست؛ بلکه شرایط ما خیلی بهتر از آن زمان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم نگاه نقادانه به موضوع تحریم‌ها داشته باشیم، تحریم جز رشد، تعالی و سعادت ملت، اثر دیگری نداشته بنابراین باید گفت باروری ملت ایران نتیجه تحریم‌هایی است که علیه ما وضع شده است، چرا که اگر به صورت طبیعی کشور ما می‌خواست پیشرفت کند قطعا امروز قادر به این پیشرفت‌ها نبودیم.

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: دشمنان این انقلاب و مردم از سالیان گذشته تاکنون موانع زیادی به وجود آوردند تا این انقلاب از بین برود اما این موانع باعث شد، انقلاب اسلامی پیشرفت کند و این در حالی است که چناچه همه چیز را به مانند عربستان در اختیارمان قرار می‌دادند، امروز یک کشور صد در صد وابسته بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این تحریم‌ها ما را از وابستگی‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و... نجات داد و باعث پیشرفت کشورمان شد، گفت: تحریم‌ها بوده، هست و خواهد بود؛ اما این هم بستگی به این دارد که مسئولین ما تصورشان از تحریم چه باشد و چقدر برای آن برنامه داشته باشند؛ اگر برنامه نداشته باشند، رشد و سرعتی را که باید داشته باشیم را نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور سپس به سرعت رشد علمی، اقتصادی و نظامی ما که در شرایط تحریمی حاصل شده است، اشاره کرد و گفت: آمریکا با اعمال تحریم و تکرار آن‌ها، آخرین حربه خود را علیه مردم کشورمان به کار گرفته است؛ به عبارتی جریان تحریم و تکرار تحریم‌ها نشان از عسر و حرج و استیصال دشمنان دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات