۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۵۰۷
مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مفاهیم دینی باید در زیباترین قالب‌ها ارائه شوند

حجت الاسلام انتظاری گفت: بهره‌مندی از ظرفیت هنر دینی در مسیر شناساندن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی میان نسل جوان بسیار مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و امام جمعه جلفا امروز در نشست شورای فرهنگی منطقه آزاد ارس اظهار داشت: برگزاری کنگره بزرگداشت حکیم نباتی، ابتکاری ارزشمند و بسیار مهم است که می تواند در تبیین جلوه‌های هنری تبیین مضامین دینی نقش مهمی ایفا کند.
وی بهره‌مندی از ظرفیت هنر دینی در مسیر شناساندن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی میان نسل جوان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: مفاهیم زیبایی دینی باید در زیباترین قالب‌ها ارایه شوند؛ در غیر این صورت نه تنها تبلیغی صورت نگرفته است؛ بلکه ممکن است بهترین مضامین ارزشی در قالبی ناخوشایند، ضدتبلیغ نیز تلقی شوند.
حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه‌های گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در منطقه آزاد ارس گفت: برگزاری برنامه های دهه ولایت در مساجد این شهرستان نسبت به سال های قبل رونق بیشتری داشت که نشان از خلاقیت بالای فعالان مسجدی منطقه دارد.
همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تبیین ارزش‌های دینی در بهترین قالب‌ها است، اظهار داشت: ترویج آموزه های اسلامی و قرآنی از جمله اولویت های وزارتخانه محسوب می شود.
وی  با اشاره به شخصیت بین المللی و فرامرزی شاعر وعارف حکیم نباتی، گفت: برگزار کنگره این شخصیت بزرگ اقدامی ارزشمند در منطقه آزاد ارس است که لازم است از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری همایشی در شأن آن شاعر بلندآوازه منطقه بهره گرفته شود.
محمدپور با بیان این‌که نکوداشت مفاخر و شناساندن این انسان های وارسته از وظایف دستگاه های فرهنگی است، افزود: یکی دیگر از اولویت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نکوداشت مفاخر دینی، فرهنگی، هنری و ادبی است که بایستی مورد توجه همه نهادهای فرهنگی استان قرار گیرد.
همچنین محسن خادم عرب باغی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سخنانی با بیان این‌که کنگره حکیم نباتی در راستای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: اشعار نباتی در جمهوری آذربایجان و قفقاز و ترکیه و ایران طرفداران بسیاری دارد.
وی به اهمیت نقش حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها و مساجد در ترویج فرهنگی دینی و انقلابی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام، بایستی استراتژی واحد، هدفمند و اصولی برای ترویج ارزش ها و معارف دینی داشته باشیم./935/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات