۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۵۲۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

قرآن ضامن سلامت جامعه از تباهی است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: نباید از قرآن و مفاهیم آن دور شد و حتی الامکان باید در یادگیری قرآن تلاش کرد و به دیگران نیز آموخت چرا که قرآن ضامن سلامت جامعه از گناه و آلودگی است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر یکشنبه در مسجد ثقلین این شهر اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی است که حاوی تمامی برنامه های سعادتمندی انسان است.

وی افزود: قرآن برای تمامی لحظات زندگی بشر دارای برنامه است و اگر شخصی زندگی خود را با این کتاب آسمانی تنظیم کند قطعا خیر دنیا و آخرت را کسب کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام خاطر نشان کرد: این کتاب بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هماورد طلبی می کند و منتقدان را به چالش می کشاند که اگر قرآن از ناحیه بشر است تنها یک آیه مثل قرآن را بیاورید و این بیانگر معجزه جاویدان خاتم الانبیا است.

وی ادامه داد: مشکل امروز جوامع بشری در سبک زندگی آنها است و با دقت در جامعه غربی به عمق فاجعه و فقدان یک سبک زندگی که سعادت دنیا و آخرت را تضمین کند پی می بریم و مشاهده می شود چقدر غرب این خلأ را احساس می کند.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه قرآن برای سبک زندگی برنامه ویژه ای دارد، گفت: در جامعه اسلامی که استوار بر مفاهیم قرآنی است اخلاق و ارزش ها همواره در اولویت قرار دارد و انسان افزون بر پرورش جسم روح او نیز در این جامعه به بهترین نحو پرورش می یابد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: هدف دشمن و غرب برای جامعه های اسلامی کم رنگ و از بین بردن ارزش های اسلامی است و در این زمینه اهداف و برنامه های زیادی را دنبال می کنند.

وی ابراز کرد: یکی از راه های مبارزه با دشمنان کسب بصیرت است و یکی از راه های کسب بصیرت تدبر در قرآن کریم است زیرا به گفته خداوند قرآن چراغ هدایت و نشان دادن حق از باطل است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: نباید از قرآن و مفاهیم آن دور شد و حتی الامکان باید در یادگیری قرآن تلاش کرد و به دیگران نیز آموخت چرا که قرآن ضامن سلامت جامعه از گناه و آلودگی است و اگر فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود قطعا شاهد پویایی ان جامعه خواهیم بود./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات