۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۱۹۵۶۲
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

دشمنان از وحدت عملی مسلمانان در زمان حج هراسان هستند

مولوی کریم‌زائی با بیان اینکه دشمنان از وحدت عملی مسلمانان در زمان حج هراسانند، گفت: دلیل ترس دشمنان از اجتماع امت اسلام در یک مکان معنوی این است که تعالیم اسلامی اعتماد و همبستگی مسلمانان را صرف‌نظر از تنوع قومی، نژادی و زبانی ترویج ‌می‌کند.
مولوی عبدالصمد کریم‌زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر

مولوی عبدالصمد کریم‌زائی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حج را نمادی از وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی توصیف کرد و گفت: دشمنان از وحدت عملی مسلمانان در زمان حج هراسان هستند.

وی ادامه داد: دلیل این ترس دشمنان از اجتماع امت اسلام در یک مکان معنوی این است که تعالیم اسلامی اعتماد و همبستگی مسلمانان را صرف‌نظر از تنوع قومی، نژادی و زبانی ترویج ‌می‌کند.

مولوی کریم‌زائی نشانه‌های وحدت بین مسلمانان را قرآن، قبله و حج معرفی کرد و اذعان داشت: مسلمانان تنها قرآن را کتاب مقدس خود دانسته و به سوی یک قبله نماز می‌خوانند و اعمال حج را همانند یکدیگر انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: دشمنان از انجام اینها بسیار نگران بوده و به دنبال ایجاد اختلاف میان امت اسلام هستند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر مهم‌ترین هدف دشمن را ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانست و گفت: دشمنان می‌خواهند وحدت اسلامی را که خداوند توسط حج به وجود آورده است را نابود کنند و به دنبال استعمار در کشورهای اسلامی هستند.

وی در پایان تصریح‌کرد: اگر مسلمانان پیرو دستورات خداوند باشند و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را به کار گیرند هیچگاه تحت تأثیر دسیسه های دشمن قرار نمی‌گیرند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات