۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۱۹۹۹۱
حجت الاسلام مؤمنی:

مدیریت بحران های زندگی مبتنی بر انس با قرآن کریم است

استاد سطح عالی حوزه به تبیین روشی برای رفع ابتلائات مادی و معنوی از دیدگاه امام جواد(ع) پرداخت و گفت: مدیریت بحران های زندگی مبتنی بر انس با قرآن کریم است.
مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در جلسه ای که شب گذشته به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، به تبیین روشی برای رفع ابتلائات مادی و معنوی از دیدگاه امام جواد(ع) پرداخت و گفت: ایشان در پاسخ به سؤال جوانی که پرسید «برای رفع گرفتاری ها باید چه کنیم؟» فرمودند «مداومت به قرائت قرآن کریم و انس با آن سبب آرامش قلب می شود»؛ این یعنی اگر کسی می خواهد بحران های زندگی خود را مدیریت کند باید آرامش قلبی داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: امام جواد در ذیل روایت مذکور فرمودند شخص باید روزی 100مرتبه سوره قدر، استغفار بی عدد و سوره نوح را قرائت کند تا بلاها از او دور شود؛ استغفار باران رحمت الهی را برای انسان نازل می کند و به سبب آن همه بلاها رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: جوانی به امام جواد(ع) نامه ای ارسال کرد و در آن نوشت «پدر من ناصبی است و به همه فحش می دهد، تکلیف من چیست، مدارا کنم یا درگیر شوم؟»، حضرت(ع) چهار توصیه به وی کرد که نخستین از آنها عبارت از اینکه «مدارا بهتر از مکاشفه است»؛ باید بدانیم که در جامعه هیچگاه بدزبانی نکنیم، چراکه خوش زبانی چهار مزیت دارد که عبارت از زیاد شدن رزق، افزایش طول عمر، جلب محبت دیگران و در نهایت وارد شدن به بهشت است.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه توصیه دوم امام جواد(ع) به جوان سائل «مع العسر یسرا» بود، عنوان کرد: این مهم را باید قلباً باور کنیم تا بتوانیم در جامعه با جوانان ارتباط مفید برقرار کنیم و آنها را به سوی سعادت رهنمون شویم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) در سومین توصیه به آن جوان فرمود «صبر کن که همانا عاقبت با اهل تقوا است»؛ این در حالی بود که حضرت(ع) در مرحله آخر برای آن جوان اینگونه دعا فرمودند که «خداوند ایمان تو را نسبت به ولایت کسی که به ولایتش اعتقاد داری، ثابت کند»؛ این جمله امام جواد(ع) یعنی هرجا که باشیم و تحت هر شرایطی باید ایمان خود را حفظ کنیم و دچار غفلت نشویم.

وی در پایان یادآور شد: در این دنیایی که از همه طرف وسوسه های شیطانی سبب گمراهی افراد می شود، تنها راهی که می تواند ما را از شر شیطان در امان نگه دارد این است که سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات