۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۲۰۰۰۱
آیت‌الله جاودان:

انسان در قیامت با امام خود محشور می‌شود

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در قیامت با امام خود محشور می‌شود، گفت: برخی امامان انسان‌ها را به جهنم و گروهی دیگر آنان را به سوی بهشت می‌برند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان، استاد اخلاق، شب گذشته به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در حسینیه مرحوم شیخ زاهد با تسلیت شهادت ایشان گفت: خداوند در سوره اسراء می‌فرماید در قیامت هر انسانی‌ با امام خویش محشور می‌شوند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: ما در قیامت هر کسی را به امامش می‌خوانیم تا در آن عرصه حاضر شود؛ امامان دو دسته هستند برخی امامان انسان‌ها را به جهنم و گروهی دیگر آنان را به سوی بهشت می‌برند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ارتباط امام و انسان در عالم دنیا یک رابطه حقیقی است، ابراز کرد: رفتار و کردار شیعیان واقعی همانند رفتار و کردار امام علی(ع) است بنابراین کسی که پیرو ایشان باشد همه اعمال خود را براساس احکام و آموزه‌هایی که امام می‌پسندد و دستور داده انجام می‌دهد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه عالم قیامت، عالم محض است، بیان داشت: قیامت عالم محض و فارغ از هر قراداد و نیرنگی است در عالم دنیا برخی حوادث می‌تواند کذب باشد اما این امر در قیامت حقیقت محض است.

وی با تاکید بر اینکه امام معصوم کلامی غیر از کلام الهی نمی‌گوید، گفت: امام یک امر واقعی و فارغ از هر گونه قراردادی است، انسان امامش هرکسی که باشد به همراه او به هرجا که برود همراه او خواهد بود، امروز فتوا و دستورات العمل‌هایی که مراجع و بزرگان دین صادر می‌کنند همه براساس کلام و سیره ائمه معصوم(ع) و قرآن کریم است.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطر نشان کرد: انسان به هر میزان به امامش نزدیکتر باشد زودتر به بهشت و یا جهنم می‌رود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات