۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۲۰۷۷۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

آغاز دوره تربیت مربی قرآن در شهرستان کارون، آغاز دوره تربیت مربی تجوید قرآن در مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی و برگزاری مسابقه عکس نماز در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، نمایشنامه خوانی «فرودگاه» نوشته مرتضی سخاوت به کارگردانی مهدی محمدنسب ۳ و ۴ شهریور ساعت ۱۸ در تالار فرهنگ شوشتر انجام می ‌شود.

این برنامه هنری کاری از گروه تئاتر سلاسل وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان است.

آیدا فرجی، مصطفی اتابک، حمزه تقی پور بیرگانی، مهدی محمدنسب، زیبا شیرالی، مسلم جولا، فاطمه نظرزاده و مسلم ترکی بدیل به عنوان نقش خوان در این برنامه حضور دارند.

سرپرست گروه خلیل ضرغام‌پور، معاونت گروه ابراهیم وحید، مدیر هماهنگی رضا خادم سید الشهدا، منشی صحنه مسلم ترکی بدیل، طراح پوستر هومان هادی زاده، عکاس جلیل نظروند شوشتری است و موسیقی این کار بر عهده امید نیلدار است.

آغاز دوره تربیت مربی قرآن در شهرستان کارون

زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان شهرستان کارون اعلام کرد: نام نویسی دوره تربیت مربی قرآن کودک ویژه بانوان در مؤسسه انجام شد و زمان آغاز دوره دوشنبه ۶ شهریور اعلام شده است.

وی توضیح داد: این دوره طی ۴ جلسه با تدریس خانم جزایری مقدس از مدرسان قرآن در محل مؤسسه نورالایمان برگزار خواهد شد. این ۴ جلسه در هفته جاری در روزهای ۶ و ۸ شهریور و هفته آینده در روزهای ۱۳ و ۱۵ شهریور تشکیل می ‌شوند.

پور‌کاوه افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره با روش آموزش حروف، روخوانی و روان‌خوانی قرآن آشنا می ‌شوند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان شهرستان کارون همچنین از ثبت ‌نام مهد قرآن و پیش دبستان این مؤسسه قرآن برای مهرماه خبر داد.

علاقه‌ مندان می‌ توانند جهت ثبت‌ نام با شماره‌ های۰۹۳۹۹۸۸۹۹۷۱ و۰۹۳۶۴۹۰۸۵۴۴تماس بگیرند.

آغاز دوره تربیت مربی تجوید قرآن در مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی

محسن ریاضی معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی گفت: پنجشنبه، ۲ شهریور اولین جلسه از دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم در تالار اجتماعات این مؤسسه فرهنگی تشکل شد.

وی با بیان این دوره به پیشنهاد مؤسسه علامه مخبر و با همکاری کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه مسئولان جلسات قرآن نیازمند آموزش مستمر موضوعات پایه‌ای قرائت قرآن از جمله تجوید هستند، این دوره برگزار شد و عموم مردم از آقایان و بانوان می‌توانند در آن شرکت کنند.

ریاضی با بیان اینکه جلسه دوم این دوره پنج شنبه ۹ شهریور برگزار می‌ شود، افزود: این دوره بنا است در طول سال برگزار شود و در ادامه مبحث تجوید، موضوعاتی چون تاریخ اسلام یا اعتقادات مدنظر خواهد بود.

قرار است جلسات دوره تربیت مربی تجوید با تدریس محسن ریاضی ساعت ۹ روزهای پنج ‌شنبه در مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی برگزار شود.

برگزاری مسابقه عکس نماز در خوزستان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی، نخستین دوره استانی مسابقه عکس نماز را با هدف بزرگداشت شعائر اللهی و تشویق و ترغیب هنرمندان به خلق آثار هنری با مضامین دینی برگزار می‌کند.

فراخوان این مسابقه عکس که با همکاری انجمن فیلم و عکس شهرستان برگزار می‌شود، در سطح شهرستان‌ها منتشر خواهد شد.

مهلت ارسال اثر به این مسابقه عکس، ۲۰ شهریورماه اعلام شده است.

علاقه ‌مندان می ‌توانند عکس ‌های خود را با موضوع نماز به نشانی لالی، خیابان شهید جمالپور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ‌های۴۳۲۹۵۸۸۰،۴۳۲۹۵۹۹۴ تماس حاصل کنند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات