۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۲۰۸۰۹
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

کانون خانواده با «مدگرایی» متزلزل می‌شود

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه گرایش به سمت مدگرایی آثار زیانباری در زمینه مادی، معنوی و روحی برجای می گذارد، گفت: تضعیف بنیان خانواده مهم ترین اثر مدگرایی است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جایگاه مدگرایی در اسلام بیان داشت: در اسلام به نظافت و پوشش تأکید فراوانی شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام به استفاده از مواد خوشبو کننده و طهارت سفارش کرده است، افزود: این موارد در فطرت انسان وجود دارد و مورد پسند است که باید مورد توج قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه مدگرایی تفکری وارداتی است، اظهار داشت: این نوع مدگرایی که به تبعیت از غرب صورت می گیرد موجب ضربه زدن به عفت و حجاب در جامعه می شود.

وی ادامه داد: تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی موجب تزلزل در خانواده شده و استحکام این نهاد مقدس را از بین می برد.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه اسلام با نوع پوششی که در شأن یک فرد مسلمان بوده در چارچوب اسلام مخالفتی ندارد، عنوان داشت: مدگرایی بزرگ ترین ضربه را به پوشش افراد در این چارچوب وارد می کند.

وی به مخالفت دین و بزرگان دین در زمینه تبعیت از مد و مدگرایی اشاره و اظهار کرد: از دیگر آثار مخرب رواج مدگرایی مربوط به مسائل اقتصادی و مصرف گرایی است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بیان کرد: ضرر مادی، معنوی و روحی بزرگ ترین ضربه و آثار زیان باری است که مدگرایی در جامعه و روحیه افراد برجای می گذارد.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: با رواج ارزشها و تقویت معنویت باید جلوی ترویج مدگرایی گرفته شود./9459/ت۳۰۳/س

 

ارسال نظرات