۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۲۰۸۲۲
امام جمعه تبریز: 

بهره‌مندی از ظرفیت‌ وحدت‌بخش فرهنگ دفاع مقدس ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تمام اقشار جامعه از هر طیف و طبقه‌ای در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ وحدت‌بخش فرهنگ دفاع مقدس ضرورت دارد.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: هر چه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت کار شود، باز جای خلاقیت، ابتکار و نوآوری در این عرصه وجود دارد.

وی با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل از این ظرفیت عظیم فرهنگی در مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: همه باید با تمام توان و امکانات در این راه قدم بردارند، چراکه تمام سلایق سیاسی در بحث دفاع مقدس متحد و یک‌رنگ بوده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تمام اقشار جامعه از هر طیف و طبقه‌ای در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ وحدت‌بخش فرهنگ دفاع مقدس ضرورت دارد، تکیه با ارزش‌ها، اصول و باورهای این فرهنگ غنی مبتنی بر باورهای دینی، راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی است.

وی با تأکید بر نقش حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است، که اگر مواظب آن باشیم؛ آینده تضمین و بیمه می‌شود؛ باید به این حقیقت مهم ایمان داشت که همه ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و این فرهنگ کارساز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری شب های خاطره، انتشار وصیت‌نامه شهدا و بازگویی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس نقش مؤثری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد، البته باید توجه داشت که حقایق جنگ بایستی همان‌گونه که بوده است، بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی اظهار داشت: اگر تبریز قرار است در سال آینده میلادی میزبان گردشگران کشورهای اسلامی باشد، بایستی در تبیین تاریخ دینی و هویت مذهبی شهر اقدامات ارزنده صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری مردم آذربایجان در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود، تصریح کرد: دلاوری‌ رزمندگان آذربایجان در جنگ تحمیلی و نقش شهدای محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی در تاریخ این خطه از کشور بایستی برجسته شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات