۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۲۰۹۸۸
امام جمعه کارون:

مدگرایی غربی بوی «فرهنگ برهنگی» می‌دهد

کارشناس مسائل فرهنگی و دینی گفت: جوانان ما باید در برابر مد و مدگرایی براساس فرهنگ غربی بسیار هوشیار باشند تا در دام این تهاجم فرهنگی نیفتند.
خضیراوی امام جمعه کارون

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره جایگاه مد و مدگرایی اظهار داشت: دین مبین اسلام و فرهنگ اصیل اسلام هم به هویت ظاهری و هم به هویت باطنی فرد توجه کرده است و دستورالعمل هایی مانند حجاب و محاسن برای امت اسلامی را به طور بسیار شفاف و مطلوبی ترسیم کرده است.

امام جمعه کارون در ادامه بیان داشت: فرهنگ و مکتب اصیل اسلام به ظاهر جامعه اهمیت داده است و نحوه پوشش و ظاهر را برای ما برنامه ریزی کرده و نیازی نیست که به فرهنگ غربی یا مد و مدگرایی غربی مراجعه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون با اشاره به عدم تقلید از کشورهای دیگر در مسائل فرهنگی، تصریح کرد: دین مبین اسلام به امت اسلامی تذکر و گوشزد کرده است که نباید از جوامع دیگری تقلید کرد چرا که تقلید در ادامه تبعیت را در پی خواهد داشت و این تبعیت از یک فرهنگ دیگر قطعا مشکلات اجتماعی و فرهنگی فراوانی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام خضیراوی ابراز داشت: ملت ما باید به هویت اسلامی خود پی ببرد و جوانان ما اگر فرهنگ اصیل اسلامی را به طور کامل انجام دهند قطعا نیازی به تقلید از بیگانگان نخواهد بود چرا که همه راه و روش زندگی در جامعه را اسلام عزیز برای ما تبیین کرده است.

وی درباره آراستگی افراد از دیدگاه اسلام خاطرنشان کرد: آراستگی و پیرایش را اسلام بسیار تأکید کرده است؛ اما باید مراقب باشیم که این ظواهر را بر اساس فرهنگ غربی و ورود مد و مدگرایی غلط غربی اشتباه نگیریم و ظواهر خود را بر اساس هویت اسلامی خودمان منطبق کنیم.

امام جمعه کارون با اشاره به عدم تبعیت از مد و مدگرایی پوشاک خارجی، ابراز داشت: ملت ما به ویژه جوانان نباید تابع مد و مدگرایی خارجی باشند چرا که پشت همین مقوله مدگرایی غربی برنامه های فرهنگی و دسیسه های فرهنگی وجود دارد که بتوانند وسایل تولیدی خود را در بازارهای ما به فروش برسانند و البته از آن مهم تر قصد دارند به هویت اصیل اسلامی ما خدشه و فرهنگ برهنگی را داخل کشور ما وارد کنند.

حجت الاسلام خضیراوی در پایان گفت: استکبار جهانی در قالب تهاجم فرهنگی در صدد صربه زدن به اعتقادات و اندیشه اسلامی جوانان ما هستند که میطلبد جوانان ما با بصیرت بالای خود در قبال این شبیخون فرهنگی بایستند و تابع فرهنگ ناب و متمدن اسلامی باشند./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات