۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۱۰۱۶
آيت الله مقتدايي:

مديران انقلابي و متدين نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند

آیت الله مقتدایی با تأكيد بر هماهنگي و همكاري بين مسؤولان، گفت: وزرا، بايد مديراني انقلابي و متدين را انتخاب كنند تا روند انجام كارها در هر وزارتخانه اي با شتاب مضاعف دنبال شود.
آيت الله مرتضي مقتدايي آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله مرتضي مقتدايي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبريك هفته دولت، ابراز اميدواري كرد دولتمردان بتوانند وظايف الهي و اجتماعي و ديني كه بر عهده دارند به بهترين شكل ممكن انجام دهند.

وي يكي از درسهاي شهيدان رجايي و باهنر را ايمان به خدا دانست و افزود: شهيدان رجايي و باهنر در كارهاي خود به غير از خدا چيز ديگري را نمي ديدند و به دنبال انجام وظيفه و تكليف الهي بودند، اين ويژگي دوشهيد بزرگوار مي تواند الگوي امروز دولتمردان ما باشد.

آيت الله مقتدايي همچنين شهيدان رجايي و باهنر را شخصيت هاي مخلصي معرفي كرد كه با اخلاصي كه داشتند فقط براي خدا و رضايت خدا فعاليت مي‌كردند و خودشان را سرباز اسلام و دين مي دانستند و هرعملي انجام مي دادند با هدف خدمت به مردم و نظام بود و خود را خدمتگزار مردم مي دانستند.

وي شهيدان رجايي و باهنر را فاني در راه خدا دانست و اظهار داشت: اين دو شهيد بزرگوار هيچگونه ترس و واهمه اي به غير از خدا نداشتند و شجاعانه و با قدرت و اقتدار در برابر ابرقدرتها ايستاده بودند و همين كه وظيفه خود را در قبال هركاري تشخيص مي دادند براي انجام آن كار هيچ ملاحظه اي نداشتند.

به گفته وي، شهيدان رجايي و باهنر از دشمنان داخلي و خارجي و استكبار جهاني و ابرقدرتها هيچگونه ترس و واهمه اي نداشتند و بدون اعتنا به آنها كار خودشان را براي رضايت مردم انجام مي‌دادند و اين ويژگي‌ها امروز مي تواند الگويي تمام عيار براي مسؤولان نظام باشد.

عضو شوراي عالي حوزه علمیه در ادامه، عمل به وعده هاي دولت را نيازمند داشتن تيمي قدرتمند دانست و با اشاره به اينكه تحقق وعده هاي دولت به تنهايي امكان پذير نيست، گفت: هر وزيري بايد در وزارت خانه افرادي كاردان را انتخاب كند، ضمن اينكه وزراي دولت بايد هماهنگ و پشتيبان يكديگر باشند.

آيت الله مقتدايي با تأكيد بر هماهنگي و همكاري بين وزرا و مديراني كه انتخاب مي‌كنند، ابراز کرد: وزرا، بايد مديراني انقلابي و متدين را انتخاب كنند تا روند انجام كارها در هر وزارتخانه اي با شتاب مضاعف دنبال شود.  

نماينده مجلس خبرگان رهبري همچنين با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد به طلاب مدارس علميه، هدف از ورود طلاب به حوزه را احياي اسلام خواند و افزود: هدايتگري كار انبيا است، بنابراين روايت است كسي كه مردم را هدايت كند خداوند در قيامت ثواب 70 پيامبر را به او مي دهد، بنابراين طلاب بايد بدانند با چه هدفي وارد حوزه شده اند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات