۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۱۰۹
عضو ارشد حزب الله:

جشن پیروزی بر تروریسم در لبنان حق خانواده‌های شهدا است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، برگزاری جشن پیروزی بر تروریست ها را حق خانواده هایی دانست که عزیزان خود را در این راه تقدیم کردند.
حجت الاسلام علی دعموش نایب رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید محمد حسن ضیا از شهدای این حزب که در منطقه تفاحتا برگزار شد، گفت: آمریکا تنها در پی مصالح خود در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی بوده که از زمان تاسیس این رژیم تاکنون به آن پایبند مانده است.

وی افزود: آمریکا هنگامی که درصدد تاسیس پایگاه نظامی در سوریه و اردن و عراق و سایر کشورهای منطقه است، هیچگاه به فکر حمایت از این کشورها نبوده بلکه می خواهد بر آنها مسلط شود، ثروت ها را سرقت کند، سرنوشت این کشورها را در اختیار بگیرد و به حمایت از صهیونیست ها بپردازد.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که بر اساس اذعان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای همگان آشکار شده که گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری منطقه از سوی آمریکا و همپیمانان آن تأسیس شده اند.

وی به بررسی اهداف تاسیس تروریسم در منطقه از سوی آمریکا پرداخت و اظهار داشت: مخدوش کردن چهره اسلام، تخریب دولت ها و ارتش های منطقه، ایجاد فتنه میان ملت ها، نابودی مقاومت و ترویج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از اهداف پدید آوردن تروریسم در منطقه به شمار می آید.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد که برخی کشورهای منطقه نیز مشکلی با عادی سازی روابط و ایجاد ائتلاف با رژیم صهیونیستی نداشته و گروه های تکفیری را به کمربند امنیتی این رژیم مبدل کرده اند.

وی از دستاوردهای بزرگ محور مقاومت علیه تروریست های تکفیری در سوریه و عراق و لبنان تقدیر کرد و گفت: این پیروزی ها سبب می شود تا پروژه آمریکایی و صهیونیستی به سوی ناکامی و سقوط گام بردارد. همه تحولات میدانی و سیاسی بر پیشروی محور مقاومت بر پروژه آمریکا دلالت می کند.

عضو ارشد حزب الله نابودی هر حلقه ای از حلقه تروریسم و آزادی بخشی از خاک وطن از لوث تروریست ها را گامی به سوی نابودی کامل این پروژه توصیف کرد.

این روحانی لبنانی خاطرنشان ساخت: دستاورد مقاومت در جرود عرسال علیه جبهه النصره، شکست  داعش در القلمون و جرود القاع و رأس بعلبک و آزادی کامل مرزهای شرقی از لوث تروریست ها یک دستاورد بزرگ و پیروزی برای ارتش و مقاومت و همه لبنانی هاست و اهمیت آن از پیروزی در سال 2000 و اخراج صهیونیست ها از لبنان نیست.

وی در پایان تأکید کرد که لبنانی ها به ویژه خانواده های شهدا شایسته این پیروزی هستند و باید این پیروزی را جشن بگیرند زیرا جگرگوشه های خود را در این راه تقدیم کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات