۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۱۳۵
آیت الله مظاهری:

پیام اصلی رهبر معظم انقلاب به حجاج حفظ وحدت مسلمانان بود

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به متن پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج ایرانی گفت: مهم ترین مسأله ای که رهبر معظم انقلاب در پیام خود خطاب به حجاج ایرانی در مکه دادند مسأله وحدت میان مسلمانان بود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: قبله عاملی برای وحدت مسلمانان است.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان افزود: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و بنده این عید را از جانب شما به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج) تبریک عرض می کنم.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: یکی از مسائلی که چندین روز به آن پرداختیم مسأله تغییر قبله از بیت المقدس به سمت مکه بود؛ قبله واحد، عاملی برای وحدت میان مسلمانان است، وحدت یکی از مهم ترین عناصری است که می تواند از جامعه اسلام در برابر نفوذ دشمن محافظت کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب پیام مختصری خطاب به حجاج ایرانی در مکه دادند که مهم ترین مسأله ای که به آن پرداختند، مسأله وحدت میان مسلمانان بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که هر چه بر سر اسلام و مسلمین آمده است به خاطر اختلافات درونی است، ابراز کرد: رسیدن به جایگاه اول در دنیا در مواضع مختلف به واسطه وحدت به دست می آید؛ اگر اختلافات درونی میان مسلمانان وجود نداشت به طور قطع مسلمانان از هر نظر در سطح اول دنیا بودند.

وی افزود: اگر یک مدت کوتاه دنیای اسلام از نظر اقتصادی دنیای کفر را تحریم کند، اقتصاد دنیای کفر فلج خواهد شد؛ اگر ذخایر مسلمانان به دنیای استکبار داده نشود آن ها بیچاره می شوند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که وجود مبارک امام زمان(عج) برای جامعه اسلامی وحدت آفرین است، گفت: امام زمان(عج) با وجودشان به جوامع اسلامی وحدت می بخشند و بدین واسطه بر دنیای کفر پیروز می شوند، حکیمه خاتون می گوید زمانی که امام زمان(عج) را در نوزادی خدمت پدرشان آوردم، به پدرشان سلام کردند و گفتند من همان کسی هستم که دنیا را پُر از عدل می کنم در حالی که دنیا پُر از ظلم و جور شده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: پیامبر(ص) حدود 400 تا 500 روایت راجع به شیعه بیان کرده اند که یکی از این روایات همان روایتی است امام زمان(عج) در زمان نوزادی خطاب به پدرشان عرضه داشتند؛ جهان در دوران ظهور بهشت خواهد شد و شیعیانی که در دوران قبل از ظهور در سختی زندگی می کردند به جایگاه والایی دست می یابند و آیه پنجم سوره قصص که می فرماید«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» گویای همین مسأله است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: استضعاف مسلمانان امروزی به دلیل اختلافاتی است که درون جامعه اسلامی جریان دارد و پیروزی و اقتدار شیعیان در دوران ظهور به سبب وحدتی است که با وجود امام زمان(عج) ایجاد می شود؛ دوران ظهور دورانی است که دشمن از آن چه می ترسد بر سرش خواهد آمد.

وی با بیان این که امام زمان(عج) خواهان وحدت میان مسلمانان هستند، اظهار کرد: دشمنان اسلام برای تفرقه اندازی میان مسلمانان برنامه ریزی های مهمی انجام داده اند؛ وحدت مسلمانان موجب می شود ظهور امام عصر(عج) هر چه زودتر محقق شود و تا زمانی که میان مسلمانان اختلاف وجود دارد ظهور محقق نخواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: اگر حقیقتاً مسلمانان با همدیگر متحد باشند، امام عصر(عج) ظهور می کنند چرا که خداوند مهربان است و قاعده لطف اقتضا می کند که با محقق شدن زمینه اصلی ظهور، ظهور محقق شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان دعا کرد: امیدوارم در سال آینده نماز عید را به امامت امام زمان(عج) بخوانیم و با ملاقات ایشان که بالاترین لذت های معنوی است، مسرور شویم./867/پ۲۰۱/خ

ارسال نظرات