۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۲۲۴۱۴
حجت الاسلام فرخ فال:

بدحجابی بیماری‌های جسمی و روحی ایجاد می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت توجه انسان به ارزش و اهمیت حقیقت وجودی خود، گفت: پوشش نامناسب موجب خیانت همسرها به یکدیگر و عدم تمایل جوانان به ازدواج شده است و باعث رشد فساد و انحطاط در جامعه شده است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباسعلی فرخ فال، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت ارزش وجودی انسان، گفت: اولیاء خدا به آن سوی ظواهر زندگی و ابعاد مادی انسان توجه دارند و به همین دلیل است که در عالم موفق هستند و به سعادت می‌رسند.

 

مال و ثروت بهترین دارای انسان نیست

وی در ادامه افزود: وجود آخرتی انسان دُر ناب است که با حفظ ارزش وجودی خود در این دنیا به آن موجودیت ملکوتی خواهیم رسید، برای حفظ این پاکی  و ارزش وجودی که از آن برخوردار هستیم نیازمند تبعیت از عقلانیت و مقدمه قرار دادن عقل و شناخت معرفتی هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه بهترین دارایی‌ها مال و ثروت نیست، تصریح کرد: انسان حریص به رشد کردن در عرصه‌های مختلف است و این حرص به شرط تشخیص کمالات و درک صحیح از حقایق بسیار سازنده و خوب است، قطعا انسان نیازمند مال است و باید نیازهای مالی خود را برطرف کند، اینطور نیست که برخورداری از مال دنیا و ثروت بد باشد بلکه نباید موجب دوری انسان از مسیر سعادت و خداوند باشد.

 

عدم خودشناسی موجب نگاه غلط به دستورات دینی شده است

حجت الاسلام فرخ فال رشد اقتصادی را از لازمه‌های جوامع اسلامی برای تقابل با دشمنان اسلام برشمرد و اظهار کرد: اما بهترین‌ها و هدف انسان از زندگی مال و اولاد نیست بلکه باید مال و اولاد برای رسیدن به سعادت ابدی و حفط وجود ناب انسانی ابزار باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) دستیابی به علم و دانش را از اهداف مهم زندگی انسان برشمرد و افزود: برخورداری از علم جسم و شناخت لوازم حفظ و مراقبت از جسم انسان از مهمترین مسائلی است که در عرصه علمی باید به آن توجه داشته باشیم. امام صادق(ع) می‌فرمایند خداوند انسان را برای عمرهای طولانی آفریده است ولی توجه به اصول زندگی و عدم مراقبت صحیح از جسم موجب کوتاه شدن عمر انسان شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان عدم خودشناسی صحیح را موجب نگاه غلط به دستورات دینی و شرعی دانست و تصریح کرد: خداوند می‌خواهد در همین دنیا سلامت روح و جسم ما محفوط بماند، دستوراتی که دین اسلام پیرامون خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها دارد به همین منظور است و برای حفظ سلامت روح و روان و جسم و جان ما است.

 

مشکلات جسمی و روحی جامعه به دلیل عدم توجه به دستورات دین است

حجت الاسلام فرخ فال مشکلات روحی و جسمی موجود در جامعه را به دلیل عدم توجه به دستورات دین پیرامون خوردنی‌ها، آشامیدنی‌ها و دیگر نکات بهداشت روانی و جسم عنوان کرد و گفت: به برکت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تا مرز عصمت در خوردن و آشامیدن پیش رفته‌ایم و پرهیزهایی که به آن دستور داده شده‌ایم موجب حفظ سلامت روح و جسم ما شده است.

وی با اشاره به اهمیت نوع پوشش انسان در زندگی انسان و برخورداری از ابعادی غیر از ابعاد آخرتی، اظهار کرد: عدم پوشش صحیح موجب ایجاد مشکلات جنسی و روحی در جامعه می‌گردد، کثرت عمل‌های تغییر جنسیت دو ریشه دارد، یکی بحث خوراک و دیگری مسأله پوشش و نوع استفاده از پوشاک است، پوشش نامناسب موجب خیانت همسرها به یکدیگر و عدم تمایل جوانان به ازدواج شده است و باعث رشد فساد و انحطاط در جامعه شده است./1304/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات