۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۲۴۳۰
مدیر کل اوقاف استان مازندان خبر داد؛

برگزاری جشن دهه امامت و غدیر در ۲۳۰ بقعه متبرکه مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت از برگزاری جشن های این دهه با عنوان جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این جشن ها در ۲۳۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی جشن های دهه امامت و غدیر، از غدیر به عنوان هویت شیعه یاد کرد و با بیان این که موضوع غدیر اصلی مهم در حکومت دینی و الهی محسوب می شود، گفت: غدیر چشمه زلالی است که هر کس در مسیر آن قرار گیرد از این چشمه الهی سیراب می شود.

وی سعادت و تعالی حقیقی جامعه اسلامی را در گرو بهره گیری از فرهنگ غدیر دانست و افزود: جدایی و فاصله گرفتن از غدیر خسارت های سنگینی را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که شیعه بدون غدیر هویت و جایگاه اصلی خود را از دست خواهد داد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت و گسترش فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران از ولایت فقیه به عنوان دستاورد ارزشمند غدیر یاد کرد و با بیان این که جامعه اسلامی بدون ولایت به تکامل و سعادت حقیقی دست پیدا نخواهد کرد، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر و ولایت در جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که فرهنگ غدیر با پیروزی انقلاب اسلامی هر روز در حال گسترش است، تصریح کرد: غدیر سعادت و تعالی را برای جامعه اسلامی به ارمغان خواهد آورد و مسیر صحیح زیستن را به ما نشان خواهد داد.

وی با تأکید براین که فرهنگ غدیر باید در لحظه لحظه های زندگی ما نهادینه شود، تصریح کرد: باید فرهنگ زندگی غدیری در جامعه امروز نهادینه شود و جایگزین زندگی فعلی جامعه که بر مبنای برخی فرهنگ های بیرونی شکل گرفته شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با بیان این که غدیر تعالی بخش است و عامل رشد و پویایی جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: غدیر حلقه وصل ما با پروردگار هستی و عامل تکامل بشری است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مردم قدرناشناس آن دوران بر عهد و وفای خود پایبند نبودند و نخستین امام شیعیان و جانشین پیامبر را فراموش کردند، بیان داشت: همان مسأله عاملی برای رخداد و واقعه غمباری نظیر عاشورا و کربلا شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه اسلامی ناشی از فراموشی غدیر است، خاطرنشان کرد: اگر جوامع اسلامی در مسیری که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) تعیین کردند حرکت می کردند به هیچ عنوان شاهد بروز چنین بحران هایی در جوامع اسلامی نبودیم.

حجت الاسلام حیدری، مهم ترين پيام عاشورا را زنده نگه داشتن واقعه تاريخ ساز غدير عنوان کرد و گفت: گسترش فرهنگ غدير بايد در رأس دغدغه‌هاي اصلي شيعيان قرار گيرد چرا كه غدير رمز پويايي و ماندگاري شيعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز نیز تنها راه عبور جامعه اسلامی از بحران های فعلی بهره گیری از فرهنگ غدیر است، تصریح کرد: غدیر می تواند بهترین مبنا برای وحدت امت اسلامی باشد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نظام سلطه و دشمنان اسلام ناب با ترفندها و توطئه های مختلفی تلاش می کنند تا امت اسلامی را درگیر برخی مسائل حاشیه ای کرده و آنها را از اصل موضوع دور کنند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی باید برای رشد و بالندگی دل های خود را به علی(ع) گره بزنند چون راه سعادت مسیری که پیامبر گرامی اسلام مشخص کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که غدير بايد در زندگي و جامعه ما حاكميت داشته باشد، گفت: متأسفانه امروز برخی ها تنها شعار غدیر می دهند و در عمل به گونه ای دیگر و حتی بر خلاف جریان غدیر حرکت می کنند که این بسیار خطرناک و آسیب زا است.

حجت الاسلام حیدری با تآکید بر این که استمرار غدیر به حاکمیت دین است، تصریح کرد: استمرار و بقای حاکمیت دین نیز به ولایت مطلقه فقیه به عنوان یک یادگار و دستاورد ارزشمند جریان غدیر است که باید بیش از همه چیز مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی با ولایت فقیه به واقعه عظیم غدیر باز می گردد، گفت: جریان پلید آن دوران که در برابرامام علی(ع) ایستادند امروز نیز تلاش می کنند که جایگاه ارزشمند ولایت فقیه را نیز متزلزل کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ولایت فقیه عامل سعادت و پیشرفت جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر در عرصه های داخلی و خارجی از یک عزت و عظمت خاصی برخوردار است به دلیل بهره گیری از وجود ولایت فقیه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دشمن همه توان و تلاش خود را برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری بکار گرفته است، افزود: اما ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی در 38 سال اخیر همواره پشتیبان ولایت بودند و در هیچ گاه از مسیر ولایت و رهبری منحرف نشده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت از برگزاری جشن های این دهه با عنوان جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این جشن ها در 230 بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این جشن ها از نخستین روز دهه امامت و ولایت در استان آغاز و تا روز عید غدیر نیز ادامه خواهد داشت، افزود: این جشن ها با هدف تعظیم شعائر و اعیاد اسلامی، ایجاد فضای جشن و سرور، شادی در عیدالله الاکبر، تبیین و تبلیغ فرهنگ و پیام غدیر و پاسخگویی به شبهات رایج، تبلیغ فضائل جایگاه امامت و ولایت، تکریم و بزرگداشت امامزادگان به‌عنوان بزرگترین سادات شهر و جذب حداکثری مردم در آستان مقدس بقاع متبرکه در حال برگزاری است./۹۵۰/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات