۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۲۲۵۶۰
رویترز:

حج می تواند زمینه ساز رفع اختلاف سعودی‎ها و ایرانی‎ها باشد

خبرگزاری آمریکایی در مطلبی نوشت: سفر حج امسال و سفر حجاج ایرانی به عربستان می تواند زمینه ساز اعتماد و گفت‎وگو میان دو کشور در خصوص سایر مسائل اختلاف برانگیز باشد.
مکه مکرمه بیت الله الحرام مسجدالحرام حج حجاج

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آمریکایی رویترز امروز در مطلبی نوشت: حجاج ایران امسال برای ادای مناسک حج به عربستان بازگشتند و این موضوع می تواند زمینه ساز اعتماد و گفت وگو میان دو کشور در خصوص سایر مسائل اختلاف برانگیز باشد.

پیرحسین کولیوند مدیر مرکز اورژانس کشور ایران در گفت وگوی تلفنی با رویترز از مکه مکرمه خاطرنشان کرد: به صراحت یک خبرنگار ایرانی نیز که در این سفر حجاج کشورش را همراهی می کند و در بعثه ایران مشغول فعالیت است

وی در گفت‌وگو با رویترز ابراز داشت: رمی جمرات در روز جمعه بدون مشکل انجام شد. شیوه برخورد نیروهای امنیتی با حجاج ایرانی تا کنون خوب بوده است . این همان چیزی است که من تقریبا ظرف یک ماه حضور خود در مکه و مدینه مشاهده کردم. همکاری خوبی وجود دارد و حجاج آزادانه در حال آمد و شد هستند.

رویترز افزود: امسال بیش از دو میلیون و 300 هزار مسلمان برای ادای مناسک حج که 5 روز به طول می انجامد، شرکت کردند.

رویترز به نقل از حجاج ایرانی که بسیاری از آنان در گذشته نیز به حج آمده بودند، نوشت: تسهیلات و طرز برخورد مقامات سعودی بهتر از سال های گذشته بود. امسال همچنین چادرهای کولردار یکی از تسهیلات تعبیه شده از سوی سعودی ها بود که بسیار مورد توجه حجاج قرار گرفت./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات