۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۲۳۲۳۱
رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور:

طلاب و روحانیون هسته‌های فرهنگی جامعه هستند

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور فرهنگ سازی را از وظایف ذاتی حوزه‌ علمیه دانست و گفت: ۱۵۰ هزار طلبه و روحانی بسیجی در سراسر کشور درواقع هسته‌های فرهنگی جامعه هستند.
گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، امروز در نشست خبری گفت: انقلاب اسلامی به هر میزان به پیشرفت و اقتدار روز افزون‌ نزدیک‌تر می‌شود دشمنی دشمنان و کینه توزان با نظام افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز صیانت و حفاظت از ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان به دیدبانی بیشتر و فعال‌تری نیاز دارد.

حجت الاسلام گواهی با بیان امام راحل و رهبر معظم انقلاب حوزه‌های علمیه را با عنوان ثقل انقلاب اسلامی نام برده‌اند، ابراز کرد: از دیرباز حوزه‌های علمیه به دلیل انقلابی بودن مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است بر همین اساس نفوذ دشمنان به این نهاد مقدس تعجب آور نیست.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تاکید بر اینکه روحانیت نقش اساسی در حفظ و بقای ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی داشته و دارد، ابراز کرد: هدف از تشکیل بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور صیانت از آرمانهای انقلاب و مقابله با نفوذ دشمن در حوزه‌ علمیه است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره پیشگام در حرکت‌های آزادی خواهانه و دفاع از مظلوم بوده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت نسبت به دیگر اقشار در همه عرصه‌ها پیشگام بوده است برای مثال روحانیت در دوران دفاع مقدس نقشی قابل توجه داشت و این امر به حدی بود که جامعه روحانیت در یک روز در عملیات کربلای چهار قریب به 145 شهید تقدیم انقلاب کرد بر همین اساس لازم است روز چهارم دی ماه روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شود.

حجت الاسلام گواهی اظهار داشت: امروز سازمان بسیج طلاب با راه اندازی بسیج اساتید در چهار استان کشور مانند قم، اصفهان، خراسان و تهران در نظر دارد تا پایان سال این تعداد را به صورت چشم گیری افزایش دهد، همچنین فعالیت طلاب بسیجی در بیش از هزار پایگاه بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه از دیگر اقدامات این سازمان است، فعال کردن بسیج نخبگان و موسسات تحقیقاتی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از عمده اهداف سازمان بسیج طلاب به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: بصیرت افزایی به نسل جوان به ویژه طلاب، ائمه جماعات، اساتید و روحانیون که در نهادهای مختلف در حال فعالیت هستند را از دیگر وظایف خود می‌دانیم. همچنین شناسایی روحانیون رزمنده و تعریف تیپ امام صادق(ع) که تنها مرکز آموزش نظامی روحانیون در سراسر کشور خواهد بود که در قم متمرکز است از دیگر برنامه سازمان خواهد بود.

وی افزود: سازمان بسیج طلاب با توجه به حوادث غیر مترقبه‌ای که در کشور رخ می‌دهد در نظر دارد چند گردان امداد و نجات از طلاب و روحانیون فعال بسیجی تشکیل دهد تا بتواند در کنار سایر حوزه‌ها و بخش‌ها به مردم آسیب دیده خدمت کند با این اقدامات در نظر گرفته شده در آینده شاهد درخشش این نهاد در کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به نقش بسیج طلاب و روحانیت در عرصه فعالیت‌های جهادی و سازندگی، گفت: طلاب و روحانیون بسیجی با حضور در مناطق محروم در کنار بسیج سازندگی فعالیت‌های چشم‌گیری دارند، تقویت بنیه علمی، فکری و فرهنگی طلاب بسیجی نیز بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تاکید بر اینکه راهیان نور از رویش‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: حضور طلاب و روحانیون بسیجی جوان در کاروان‌های راهیان نور سبب ایجاد فضای معنوی در کنار صفوف زائران می‌شود.

وی فرهنگ سازی را از وظایف ذاتی حوزه‌ علمیه بیان کرد و گفت: امروز 150 هزار طلبه و روحانی در سراسر کشور با عنوان هسته‌های فرهنگی می‌توانند در عرصه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کنند و به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند. همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام محرم شرکت طلاب بسیجی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) و ترویج انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر طلاب تهرانی، گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید لبیک به فرمایش معظم له که فرمودند: خوب درس بخوانید، در کنار درس بصیرت افزایی داشته باشید، از انقلاب غافل نشوید، پرورش روح و روان در کنار تهذیب نفس و ورزش داشته باشید، دشمن شناسی را از مهمترین وظیفه خود بدانید؛ از مهمترین اموری است که طلاب باید در سال تحصیلی جدید در کنار کسب علوم به آن توجه کنند./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات