۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۲۳۲۷۹

اخبار کوتاه خراسان شمالی

ضرورت گفتمان سازی غدیر در جوامع شیعی و سنی، اطعام ۴۰ هزار نفر در جشن‌های بزرگ غدیر در بجنورد و تشکیل انجمن «یاوران غدیر» در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن فرخنده، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح و تبیین برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر، گفت: واقعه غدیر به‌عنوان گفتمانی بزرگ در میان مذاهب شیعه و سنی مطرح است که باید به آن پرداخته شود.

اظهار داشت: عید غدیر یادآور بزرگ‌ترین رویداد تاریخ اسلام است بر همین اساس، شادی و شادمانی در این ایام برکاتی را نیز به همراه دارد.

وی از واقعه غدیر خم به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عید در میان مسلمانان یاد کرد و افزود: به علت بزرگی و عظمت این روز، حدود 50 نام برای آن انتخاب‌شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به «روز پیمان برادری»، «عهد اخوت»، «روز تحکیم بیعت با امام» اشاره کرد.

اطعام ۴۰ هزار نفر در جشن‌های بزرگ غدیر در بجنورد

مجید نیکدل، دبیر ستاد مردمی جشن‌های غدیر در بجنورد از اطعام ۴۰ هزار نفر در جشن‌های بزرگ غدیر در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هم‌زمان با جشن‌های عید سعید غدیر خم بیش از ۴۰ هزار نفر در بجنورد در قالب طرح بزرگ ضیافت علوی اطعام می‌شوند.

وی افزود: این 40 هزار پرس غذا به همت جمعی از خیران، مردم نیکوکار و هیئات مذهبی شهرستان بجنورد با هدف پاسداشت واقعه غدیر و گرامیداشت سنت ائمه اطهار (ع) مبنی بر اطعام مؤمنان در روز عید غدیر، در بین محبان امیرالمؤمنین توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های غدیر در بجنورد گفت: با توجه به اینکه یکی از آداب غدیر اطعام کردن است، در این مناسبت با همکاری مردم نیکوکار، هیئات مذهبی و ... به 40 هزار نفر اطعام می‌دهیم.

تشکیل انجمن «یاوران غدیر» در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: انجمن «یاوران غدیر» با هدف ثبت موقوفه‌ای ویژه برای اجرای برنامه‌های عید غدیر در این استان هم‌زمان با عید غدیر خم تشکیل می‌شود.

وی افزود: به مناسبت عید غدیر خم بنا داریم با حضور خیران استان خراسان شمالی بحث وقف مشارکتی و اختصاص یک موقوفه به نام «غدیر» را فعال کنیم.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در این راستا نشستی را با خیران استان در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با کمک خیران و یاوران وقف، انجمن یاوران غدیر را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف سیره‌ای است که خود اهل بیت (ع) به آن عمل کرده‌اند، گفت: وقتی انسان از دنیا می‌رود، دفتر عملش بسته می‌شود، مگر با داشتن ـ. صدقه جاریه، علمی که از آن استفاده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

شادی اسلامی در ایام غدیر فرهنگ‌سازی شود

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های عید غدیر در بجنورد، با بیان اینکه شادی‌آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی و اسلامی از جمله دهه امامت و ولایت ضروری است، گفت: جشن و شادی اسلامی در ایام غدیر فرهنگ‌سازی شود.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه و پرشور مراسم عید غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: هیئات مذهبی همان‌گونه که برای دهه محرم فعالیت می‌کنند، باید برای گرامیداشت عید غدیر و دهه ولایت هم فعال باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه شادی‌آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی و اسلامی ازجمله دهه امامت و ولایت ضروری است، افزود: جشن و شادی اسلامی در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت فرهنگ‌سازی شود./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات