۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۲۳۶۰۱
آیت الله موسوی جزایری:

مجامع جهانی از نسل کشی مسلمانان در میانمار ممانعت کنند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سکوت مجامع جهانی در برابر کشتار مسلمانان میانمار، گفت: چنین جنایت هایی نسل کشی است و در این باره مجامع جهانی باید وارد شده و از انجام چنین جنایت هایی ممانعت کنند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ابراز داشت: فداکاری در راه اسلام سبب پیروزی است همانطور که فداکاری های ملت ایران در نبرد با رژیم دست نشانده با وجود حمایت های آمریکا پیروزی را به ارمغان آورد و امروزه در پی فداکاری های رزمندگان اسلام بشارت های بسیار خوبی ار پیروزی های جبهه حق در شام و عراق منتشر می شود.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به کمک های مردمی صورت گرفته از سوی خوزستانی ها به ملت مظلوم یمن، اظهار داشت: در این مدت از سوی مردم خوزستان کمک های مالی صورت گرفت که در ادامه به ستاد پشتیبانی به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت ارسال شد.

امام جمعه اهواز پیروی ملت یمن از اسلام اهل بیت(ع) را برای استکبار و دست نشانده هایش غیرقابل تحمل بیان کرد و گفت: از نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت که قول خود را در تأمین امنیت و نظم حجاج به بهترین شکل ممکن انجام دادند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و خوشبختانه تاکنون مشکل و پیشامدی برای حجاجمان پیش نیامده و حجاج هم از عملکرد دولت سعودی و تدابیر حکیمانه نماینده ولی فقیه و سازمان حج و زیارت رضایت کامل دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود درباره فجایع میانمار عنوان کرد: اقلیت قابل توجهی مسلمان در میانمار وجود دارد که دولت بودائی حاکم در این کشور به قتل و سوزاندن آنها اقدام می کند و چنین مصیبت هایی دردناک و تأسف آور است.

آیت الله موسوی جزایری ضمن اعتراض به سکوت مجامع جهانی در برابر چنین جنایت هایی، ابراز داشت: چنین جنایت هایی نسل کشی است و در این باره مجامع جهانی باید وارد شده و از انجام چنین جنایت هایی ممانعت کنند؛ البته اعتراض بدتر ما به سکوت سران کشورهای اسلامی است چرا که چنین ظلمی بر مسلمانان وارد می شود.

وی با بیان اینکه دولت ها و ملت های اسلامی باید در برابر جنایت های علیه مسلمانان میانمار اعتراض کنند، افزود: بنا است پس از پایان نماز در سطح کشور تظاهراتی در اعتراض به این جنایت ها و سکوت سران کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: جنایت های دولت، ارتش و تندورهای میانماری علیه مسلمانان ساکن این کشور را به شدت محکوم می کنیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر بنا بر روایات اسلامی بزرگترین عید اسلامی است که در آسمان ها «یوم العهد المعهود» و در زمین به «المیثاق المأخوذ» نامگذاری شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عید غدیر عید آل محمد(ص) است، تصریح کرد: تعظیم شعائر الهی به صورت های مختلف مطلوب است و راهپیمایی روز عید غدیر به مناسبت اعلام بیعت با مولای متقیان و اطعام روز غدیر از سنت های حسنه موجود در خوزستان است که در حال گسترش در سطح کشور است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان گفت: تعظیم عید غدیر تعظیم خداوند و رسولش و روز غدیر پیوند دهنده و عامل وحدت میان مسلمانان جهان است.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: روزی بهتر از روز غدیر برای وحدت مسلمانان نداریم و با شعار «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» در زیر پرچم قرآن و عترت متحد شویم./۹۵۶/۲۰۱/ح

ارسال نظرات