۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۷۰۳
حجت الاسلام ادیب یزدی:

داعش مولود بی توجهی به غدیر است

استاد حوزه علمیه با بیان این که بی توجهی به مساله غدیر مولودهایی چون داعش خواهد داشت، گفت: غدیر خم تجلی اراده الهی در کمال دین و اتمام نعمت است.
ادیب یزدی مدیر امام زاده عبدالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی از خطبای کشور در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر خم و بزرگداشت شهدای 17 شهریور در آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد، گفت: حجة الوداع واپسین حج پیامبر(ص) در آخرین سال عمر خویش و دوران رسالت شان بود که حج تمتع را که شامل عمره و حج می‌شود را به مسلمانان آموخت.

وی افزود: اهالی مکه قبل از فتح مکه حجةالکفر به جای می‌آوردند اما زمانی که پیامبر(ص) مکه را فتح کردند آیه برائت بر قلب نازنین ایشان نازل شد و حضرت حجةالکفار را ممنوع و حجةالاسلام را جایگزین آن کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به دعوت همگانی پیامبر(ص) از مسلمانان برای حضور در انجام مناسک حجةالوداع، بیان داشت: پیامبر(ص) در حجةالوداع بود که خبر مرگ خود را به مسلمانان اعلام کردند و حدیث معروف ثقلین را برای مردم بیان فرمودند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) در حدیث معروف ثقلین می‌فرمایند: قرآن و عترت امانت من در میان شما است این دو تا روز قیامت از یکدیگر جدا نشده تا در کنار حوض کوثر به من ملحق می‌شوند؛ در طول این قرن‌ها مفسران شیعه و اهل سنت تفاسیر متعددی در این باره بیان کردند که همگی عترت را امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه روح و باطن قرآن امام علی(ع) است، گفت: قرآن بدون امیرمومنان علی(ع) ناپایدار و ناسازگار بوده و قدرت انسان سازی ندارد اسلام و قرآن بدون اهل بیت(ع) مولودانی همچون داعش خواهد داشت. اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: عزیزترین فرد در عالم هستی علی(ع) است، عنوان کرد: غدیر بزرگ‌ترین واقعه در تارخ اسلام است که پیامبر(ص) جانشین خود را به عموم مسلمانان معرفی کردند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: غدیر خم تجلی اراده الهی در کمال دین و اتمام نعمت است./813/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات