۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۷۳۲
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی:

اسلام بدون ولایت معنایی ندارد

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت ولایت در تمامی زمان ها گفت: کسی که ولایت را قبول نکند ایمان و اسلام ندارد؛ از این رو ولایت مداری در تمامی زمان ها جز اصلی اسلام و ایمان محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جشن ولایت حوزه علمیه همدان در مسجد مدرسه علمیه آخوند(ره) بیان داشت: 18 ذی الحجه روز ولایت امیر مومنان علی(ع) و عید بزرگ مسمانان است که عقل سلیم این واقعه بزرگ در اسلام را تایید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شاعرانی که در واقعه غدیرخم حضور داشتند همچون حسان ابن ثابت به حضرت علی(ع) تبریک گفتند و با سرودن اشعاری در باب ولایت از مقام و جایگاه ایشان تقدیر کرده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان اظهار داشت: تا کنون هیچ کس با قرآن مخالفت نکرده است و هیچ قولی مبنی بر این مساله که در قرآن زیاده و نقصانی وجود دارد دیده نشده است.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم نسبت به مساله غدیر و اهمیت ولایت در اسلام تاکید فراوان دارد و مخالفت با غدیر و ولایت امیر مومنان علی(ع) مخالفت با اسلام  و کلام الهی است.

وی با بیان اینکه اهل سنت نیز به ولایت امیر مومنان علی(ع) اذعان دارند تبیین کرد: عده زیادی از علمای اهل سنت نسبت به واقعه غدیر و ولایت امیر مومنان علی(ع) اذعان داشته و ما باید شاکر خداوند متعال باشیم که با نعمت ولایت قدم به دنیا گذاشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: مخالفت با واقعه غدیر و با مساله ولایت از سه حال خارج نیست، نخست مخالفت با قرآن، دوم آشنا نبودن با لغت عرب، سوم آشنا نبودن و دور بودن از مبانی عقلی.

وی در ادامه افزود: مبانی عقل می گوید که ولایت مسلمین باید به دست کسی باشد که از ناحیه خداوند متعال انتخاب شده باشد و هر جامعه ای نیاز به امام و رهبری لایق دارد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ولایت در تمامی زمان ها ابراز داشت: کسی که ولایت را قبول نکند ایمان ندارد، اسلام ندارد از این رو ولایت مداری در تمامی زمان ها جز اصلی اسلام و ایمان محسوب می شود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات