۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۸۱۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

رشد و بالندگی جامعه اسلامی در گرو بهره گیری از فرهنگ غدیر است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان یاد کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی برای رسیدن به رشد و تعالی نیازمند بهره گیری از فرهنگ متعالی غدیر است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد، از عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان یاد کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی برای رسیدن به رشد و تعالی نیازمند بهره گیری از فرهنگ متعالی غدیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر شامل همه خوبی و خیرات است، افزود: اگر جامعه اسلامی می خواهد به اوج و شکوفایی دست یابد باید فرهنگ ارزشمند غدیر را در اولویت همه امور خود قرار دهد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در شرایط نامناسبی به سر می برد، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی با بحران ها وفتنه های بسیاری مواجه است که برای گذر از این فتنه ها نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز فرهنگ غدیر باید به یک فرهنگ قالب در جامعه اسلامی تبدیل شود، گفت: برای تحقق این مسأله مهم باید از همه ظرفیت های تبلیغی برای جهانی شدن این فرهنگ ناب بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان برای از بین بردن فرهنگ و جریان غدیر همه توان خود را به کار گرفته اند، افزود: بدخواهان اسلام ناب، غدیر و فرهنگ ارزشمند آن را سد محکمی در برابر تحقق توطئه های خود در جامعه اسلامی می دانند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که غدیر فرهنگی زنده و بالنده است که به هیچ عنوان از دل ها و قلوب امت اسلامی فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: غدیر جریانی زنده و بالنده است که بستر ساز وحدت و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که مسلمانان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه های بی مورد تنها درجهت وحدت و همبستگی گام بردارند، بیان داشت: وحدت امت اسلامی تنها راه عبور از فتنه ها و بحران های امروز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسلمانان باید بدانند که با اختلاف و تفرقه مسیر را برای تحقق توطئه های دشمنان هموار خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید بدانند که با تفرقه میان خود تنها به دشمنان اسلام کمک و یاری خواهند رساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امت اسلامی باید تنها به کلام الهی و سیره اهل بیت(ع) توجه کنند، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام در پایان عمر با برکت خود بر ضرورت بهره گیری از کلام الهی و سیره اهل بیت(ع) از سوی امت اسلام تأکید کردند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که غدیر تنها یک موضوع تاریخی نیست که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی ها با مسأله غدیر، امروز غدیر به یک تفکر بالنده تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز همه در توان داریم باید برای رشد و تعالی اسلام ناب بهره گیریم، تصریح کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد گسترش روز افزون مبانی دینی در بخش های مختلف جامعه هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز همه ما باید بهره گیری از فرهنگ غدیر را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: واقعه مهم و تاریخی غدیر خم سند حقانیت مذهب تشیع است و عید سعید غدیرخم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه مهم امامت و ولایت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نباید بگذاریم جریان غدیر همانند دوران پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مظلوم واقع شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از همه ابزارها و ظرفیت های موجود به منظور گسترش و جهانی شدن جریان غدیر بهره گیریم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مسأله غدیر یکی از مباحث اعتقادی جامعه اسلامی است و نباید این روز بزرگ را تنها متعلق به شیعیان بدانیم، تصریح کرد: غدیر روز بزرگی است که می تواند مبنای وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید از مسأله ولایت فقیه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم جریان غدیر با همه توان حمایت و پشتیبانی کنیم، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی است که باید در جهت حفظ و حراست از این جایگاه تلاش کنیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که دشمن برای ضعیف ولایت فقیه همه توان خود را به کار گرفته است، گفت: امروز یکی از مهم ترین دلایل دشمنی غرب با ملت ایران موضوع ولایت فقیه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که همه تلاش و سرمایه گذاری بدخواهان انقلاب در جهت متزلزل کردن جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی به کار گرفته شده است، تصریح کرد: ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام دینی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که غدیر متعلق به تمام بشریت است، تصریح کرد: امروز جهانیان می توانند برای سعادت و تعالی حقیقی از این چشمه جوشان بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید تلاش کنیم تا فرهنگ غدیر به نسل نوجوان و جوان جامعه اسلامی منتقل شود، گفت: موضوع امامت و ولایت باید از دوران کودکی از سوی دستگاه تعلیم و تربیت برای نسل امروز جامعه اسلامی تبیین و تشریح شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز شبهات بسیاری برای تضعیف جایگاه ولایت در جامعه اسلامی از سوی دشمن ترویج می شود، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پرچم داران تبلیغ دین باید پاسخی مستدل برای شبهات مطرح شده از سوی دشمنان ارائه کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات