۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۵۷۹
مشاور مفتی مصر:

گفت‌وگوی ادیان بهترین راه مبارزه با اندیشه انحرافی است

مشاور مفتی مصر با اشاره به اهمیت گفت‌وگوی ادیان در کاهش خشونت تاکید کرد که این اقدام راهکار اساسی در مبارزه با الحاد و اندیشه انحرافی است.
مجدی عاشور مشاور مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجدی عاشور مشاور علمی مفتی مصر خواستار همکاری علمی مشترک میان متخصصان علوم دینی از تمامی ادیان آسمانی با هدف ایجاد وحدت میان پیروان ادیان در مبارزه با اندیشه الحاد و افکار انحرافی شد.

وی با حضور در اولین کنفرانس بین‌المللی «فرهنگ گفت‌وگوی ادیان» که از سوی دانشگاه معارف لبنان برگزار شد، بر ضرورت پایان یافتن درگیری‌های بین ادیان، همکاری برای گسترش آگاهی صحیح و تعظیم اندیشمندان، زدودن کینه و نفرت از متدینان نسبت به یکدیگر، تلاش برای رشد بحث‌های علمی با استناد به دلیل و برهان تاکید کرد.

مجدی عاشور گفت: اختلاف میان ادیان سنتی الهی و ربانی است و همواره اختلاف نظر و دیدگاه در موضوعات مختلف وجود داشت بنابر این باید با این قانون الهی به صورت مثبت و با رویکردی سازنده برخورد کرد تا ضمن تامین منافع مردم و تهذیب نفوس، همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز نیز میان ادیان الهی برقرار شود.

مشاور علمی مفتی مصر افزود: گسترش فرهنگ گفت‌وگوی ادیان و تقویت مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان به معنای ذوب یکی از طرفین دردیگری نیست بلکه به این معنا است که به موجودیّت دیگری اعتراف کنیم. با این شیوه هم مصلحت دنیوی و هم مصلحت اخروی ادیان تکمیل و تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز میان یک فرد یا گروه که همواره همفکر هستند تحقق نمی‌یابد بلکه اساس این مفهوم در جایی معنا پیدا می‌کند که اختلاف مطرح است که در این صورت باید با دید احترام به تفاوت‌ها، نقطه نظرات یکدیگر، آرمان‌ها و آرزوهای طرفین نظر شود.

عالم اهل سنت مصر با بیان اهمیت تقویت گفت‌وگوی میان ادیان بر اساس مبانی مستحکم، احترام به آزادی عقیده و بیان، نیکی و رعایت عدالت با طرف دیگر، همفکری و هم اندیشی پیرامون اهداف، غایات و ارزش‌های مشترک و تلاش برای تحقق آنها، صیانت از همزیستی مسالمت آمیز و اعتماد متقابل را از مهمترین شروط گفت‌وگوی ادیان دانست./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات