۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۲۵۸۵۸
عضو اتاق تبلیغ خراسان تأکید کرد؛

لزوم پرهیز عزاداران و مداحان اهل بیت از طرح مطالب نادرست درباره معصومان

حجت الاسلام مقری گفت: ابراز احساسات برای اهل بیت(ع) اتفاق خوبی است که ما شیعیان آن را انجام می دهیم اما متأسفانه برخی از این ابراز احساسات استفاده می کنند تا مردم را بیشتر بگریانند و در نتیجه ممکن است مفاهیم نادرستی را در عزاداری ها مطرح کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری ظهر امروز در سخنرانی خود در بارگاه منور رضوی که در محل رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ابعادی از سیره امام کاظم(ع)، به بیان روایاتی پیرامون مبارزه سیاسی آن حضرت با حکومت عباسی پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار کرد: امام کاظم با وجود محدودیت ها به فعالیت سیاسی مشغول بودند؛ برای نمونه درست در زمانی که به هارون خبر دادند علی بن یقطین صدر اعظم شیعیان امام کاظم(ع) است، آن حضرت به علی بن یقطین نامه نوشتند که مانند اهل سنت وضو بگیرد و نماز بخواند. این اتفاقات نمونه هایی از فعالیت سیاسی حضرت بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برخی عزاداران اهل بیت(ع) مطالب نادرستی را به حضرات معصومان(ع) نسبت می دهند، تصریح کرد: ابراز احساسات برای اهل بیت(ع) اتفاق خوبی است که ما شیعیان آن را انجام می دهیم اما متأسفانه برخی از این ابراز احساسات استفاده می کنند تا مردم را بیشتر بگریانند و در نتیجه ممکن است مفاهیم نادرستی را در عزاداری ها مطرح کنند.

حجت الاسلام مقری خاطرنشان کرد: یکی از این موارد که برای امام کاظم خوانده می شود اما دروغ است، این است که می گویند حضرت از مبارزه به ستوه آمدند. این حرف را چه کسی می تواند باور کند؟ امام راحل با وجود تمام مشکلاتی که در مبارزه علیه طاغوت کشید و سایر شهدا و شخصیت های بزرگ ما در زندان های ساواک از راه خود باز نگشتند و خسته نشدند؛ آن وقت انسان چگونه بپذیرد که امام کاظم(ع) از مبارزه خسته شدند؟

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: حضرت زینب(س) پس از آن همه مصیبتی که در جریان کربلا دیدند، فرمودند «ما رأیت إلّا جمیلا»؛ آیا با این وجود، امام کاظم(ع) که معصوم بودند، می توانند از مبارزه خسته شده باشند؟ این در حالی است که در روایت آمده حضرت وقتی متوجه شدند هارون قصد دارد ایشان را به شهادت برساند، رو به قبله کردند و خطاب به پروردگار گفتند «خدایا مرا از زندان هارون نجات بده و از چنگ او خلاص کن.»/820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات