۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۵۸۶۸
وزیر اطلاعات:

ملت ایران هیچ گاه زیر بار ذلت نخواهد رفت

وزیر اطلاعات با بیان این که ملتی که در برابر مرگ نترسد و به استقبال آن برود به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رود، گفت: ملت ایران عزت را می‌خواهد و ذلت را نمی‌پذیرد و این عزت ایران در جهان ثمره شهادت رزمندگان کشور است.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات پنج شنبه در یادواره شهدای فریدونکنار با اشاره به این که نیروهای رزمنده مازندران در همه جبهه‌ها حضور داشتند و با رشادت افتخار می‌آفریدند، گفت: حضور مازندرانی‌ها در جبهه طبیعی بود،چون نخستین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شد و امام‌زاده‌ها و فرزندانشان هرگاه از دشمنان‌شان می‌گریختند به این استان پناه می‌بردند که این نشان از پایبندی و شجاعت آنها دارد.

وی با بیان این که در فرهنگ اسلامی انتخاب زندگی با ذلت به هیچ عنوان راهی ندارد و مسلمانان دو راه زندگی با عزت و مرگ با شرافت را انتخاب می‌کنند، افزود: ملتی که از مرگ بترسد ظالمان آن را تهدید می‌کنند و در نهایت موجب پذیرش ذلت است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: ملتی که در برابر مرگ نترسد و به استقبال آن برود به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رود، ملت ایران عزت را می‌خواهد و ذلت را نمی‌پذیرد و این عزت ایران در جهان ثمره شهادت رزمندگان کشور است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که این ملت از گزینه‌های نظامی روی میز است، اظهار داشت: ملتی که از مرگ نمی‌ترسد از هر گزینه‌ای به ویژه نظامی نمی‌ترسد و در برابر توطئه‌های دشمن ایستاده است.

وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با بیان این که هر کجا که دشمن می‌خواهد مقاومت را به زانو درآورد روحیه شهادت طلبی ملت ایران مانع آن می‌شود، گفت: در همه دنیا ایران و مقاومت ایستاده‌تر جشن پیروزی می‌گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یادواره شهدا خون عزت آفرین شهادت را در رگ‌های جامعه به جریان می‌اندازد، اظهار داشت: کرامت و سربلندی امروز به دلیل روح شهادت‌طلبی کشور است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که فرهنگ شهادت در کشور خود را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: دشمن در برابر ملت سربلند و شهادت طلب ایران اسلامی زانو می‌زند و این فرهنگ ارزشی باید هر روز در کشورمان تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که راز و رمز عزت و اقتدار ایران اسلامی شهادت‌طلبی است، خاطرنشان کرد: باید یادواره‌های شهدا را بهتر و با فواصل زمانی کمتر برگزار کرد چون یکی از رموز مهم عزت و اقتدار ایران اسلامی همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مرکز استان نیز در این مراسم با بیان این که یادواره شهدا مهمترین مؤلفه امنیت ایران اسلامی است، افزود: باید تلاش کنیم از هر همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج این فرهنگ ارزشی بهره گیریم.

وی با بیان این که همانند سال‌های گذشته هفته ایثار و شهادت در فریدونکنار با تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس آغاز شد، تصریح کرد: همایش رهروان حضرت زهرا(س) امسال نیز در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد و زنان با بصیرت در این همایش حاضر شدند.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: چندین برنامه فرهنگی ورزشی نیز در این هفته ایثار و شهادت برگزار شد و از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، شهدای امنیت و مدافع حرم نیز تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه ایران امنیت پایدار را مدیون شهدای مداقع حرم و امنیت است، گفت: ایثار و فداکاری تمامی نیروهای امنیتی به ویژه سرداران گمنام امام زمان(عج) بر کسی پوشیده نیست./۹۵۰/۲۰۱/ص

ارسال نظرات