۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۲۵۹۹۸
دانشگاه علمی کاربردی استان قم خبر داد؛

شرکت ۱۵ هزار دانشجو در جشنواره قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران با حضور بیش از 300 دانشجوی شرکت کننده در این جشنواره برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمد حسن نادری رییس دانشگاه علمی کاربردی استان قم از شرکت بیش از 15 هزار نفر در این جشنواره قرآنی خبر داد و گفت: سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی دانشگاه پس از 6 ماه فعالیت در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی برگزاری متمرکز داوریهای بخش شفاهی در قم را تفاوت این دوره با دوره های گذشته دانست و افزود: این تغییر به دلیل برطرف کردن مشکلات و آسیب های داوری بود امسال سعی شد با استفاده از داوران درجه یک کشور و حتی بین المللی این داوری به شکل متمرکز انجام شود.

نادری با بیان این که ایده‌ها و کارآفرینان برتر قرآنی در این جشنواره مورد توجه است، اظهار داشت: کسانی که با این ایده‏ها دست به کارآفرینی زدند در این جشنواره تجلیل میشوند؛ دانشگاه علمی کاربردی در دایره نظام مهارتی و کاربردی حرکت میکند و به همین دلیل سعی کرده که در حوزه تجاری سازی عرصه فرهنگی نیز فعالیت کند.

وی همچنین از تدوین تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف برای استفاده  از ظرفیت واحدهای دانشگاه علمی کاربردی و ادارات کل اوقاف در استانها خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام نقی پورفر رییس پژوهشکده مدیریت اسلامی دانشگاه قم اشاره به اثرگذاری حوزه و دانشگاه در مقوله خانواده سالم گفت: ازدواج دارای ابعاد فرهنگی و اقتصادی است.

وی افزود: همچنین نیمی از دین در خانواده سالم شکل می گیرد، در زمینه مسائل ازدواج و موضوعات مربوط به خانواده باید از ظرفیت عظیم حوزه و دانشگاه برای آموزش به جامعه استفاده شود تا با این آموزش ها شاهد تشکیل خانواده های موفقی باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جشنواره ها و همایش های قرآنی باید معارف دینی و قرآنی را در جامعه ترویج دهند، اظهار داشت: قرآن و عترت از معجزه های الهی هستند و در کنار قرآن باید معارف عترت نیز مورد توجه باشد و گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به مفاهیم گوناگون قرآنی ادامه داد: قرائت، تلاوت، ترتیل، تفسیر و تأویل از جمله این مفاهیم در ارتباط با قرآن است، قرائت تلفظ الفاظ قرآنی همراه با توجه به معنانی آن است، استماع و خواندن کلام الهی خود از اهمیت برخوردار است اما باید سعی کرد که این قرائت همراه توجه به معانی باشد.

سپس بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که این دانشگاه با ایده هر دانشجو یک مهارت فعالیت میکند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است و دانشجویان این دانشگاه در عرصه های فرهنگی نیز در جشنوارههای قرآنی هر ساله بالاترین رتبه‏ ها را کسب می کنند.

وی دانشگاه علمی کاربردی را مولود انقلاب دانست و افزود: اساسنامه دانشگاه پس از جنگ نوشته شد و 90 دانشجوی شهید از این دانشگاه به درجه رفیع شهادت رسیدند که آخرین این شهدا، شهید محسن حججی است.

بهرامی نسبت اظهار داشت: جشنواره سیزدهم قرآن و عترت، با هدف اعتلای دانش، اخلاق و بصیرت دینی در بین دانشجویان، کارکنان، اساتید و مدرسان برگزار شده است و در این زمینه سعی دارد که به توسعه فضای قرآنی در بین دانشجویان و فضای دانشگاه کمک کند.

در این مراسم از نفرات برتر رشته های مقاله نویسی، نقد کتاب، ایده قرآنی کارآفرینی قرآنی، تولید نرم افزار قرآنی، شعر، فیلم نامه نویسی، نمایشنامه نویسی، خوشنویسی، عکس، تذهیب، نقاشی، پوستر، معرق، فیلم کوتاه و تلخیص کتاب تجلیل شد.

همچنین ابراهیم زمانی در  بخش شعر، فروزان علی جان در بخش احکام، زهرا جمالی در بخش آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، حجت ولی نژاد در بخش پرسمان قرآنی، حبیب الله علیزاده در بخش آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، سیدعلی علی پور در بخش آشنایی با سیره معصومین(ع) ،محمد جواد علیجانی هرندی در بخش آشنایی با صحیفه سجادیه، زهرا سپیده فر در بخش آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، محمد حسین کاظمی پرکوهی در بخش حفظ موضوعی در بخش دانشجویی به مقامات برتر دست یافتند.

در بخش کارمندان و مدرسان نیز مرضیه نطنزیان در بخش آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، زهرا یحیایی در بخش آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، زهرا طاهری در بخش آشنایی با صحیفه سجادیه و سارا صادقی در بخش آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه به عنوان برترین این رشته ها معرفی شدند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات