۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۱۶۴
امام جمعه همدان:

تا دین مردم درست نشود هیچ کاری درست نمی شود

آیت الله طه محمدی گفت: برخورد پیامبر اسلام با کودکان در دوران جاهلیت عرب که کشتن دختران و پسران رواج داشت، الگویی زیبا برای جهانیان است
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان صبح امروز آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار با دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد توجه به حقوق کودکان را اصلی فراموش شده عنوان کرد و گفت: ما تمام زیر ساخت ها را خراب کرده ایم و می خواهیم زیر بنای کار در مورد کوکان را درست کنیم که این کار نشدنی است.

آیت الله طه محمدی گفت: جنگ های داعش در سوریه و عراق باعث شد صد ها هزار کودک ربوده شوند، این خبر قلب انسان را به درد میاورد، زیرا بسیار غم بار است که این طفلان معصوم را برای سو استفاده های مختلف به کار میگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در کشورهای اروپایی  که دم از حقوق بشر میزنند بیشترین آمار کودک آزاری مربوط به کلیساها و کشیش هاست.

وی گفت: عدم توجه به حقوق اصلی کودکان در کشور ما ریشه در خانواده هایی دارد که از لحاظ سطح فرهنگی و ایمانی در جایگاهی ضعیفی قرار دارند.

امام جمعه همدان وظایف والدین را سنگین برشمرد و اظهار کرد: والدین وظیفه دارند که در برخورد با فرزندانشان ب طور یکسان با همه آنها برخورد کنند و تبعیضی بین آنها قائل نشوند.

وی ادامه داد: در آموزه های دینی ما موجود است که حتی مادر حق تشر زدن به بچه شیر خواره را ندارد چرا که بچه فرق رفتار خشن با مهربان را میفهمد.

وی مشکل اصلی موجود در جامعه را عدم توجه به دین داری بیان کرد و گفت: تا دین مردم درست نشود هیچ کاری درست نمی شود و تا دین نباشد هیچ نهادی نمی تواند کمکی کند.

آیت الله طه محمدی گفت: برخورد پیامبر اسلام با کودکان در دوران جاهلیت عرب که کشتن دختران و پسران رواج داشت، الگویی زیبا برای جهانیان است

رییس بنیاد بوعلی تحقیق در آموزه های دینی را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: در اسلام سفارش شده است نباید بگزاریم بچه با حالت ناراحتی بخوابد و اگر از چیزی دلخور است بر طرف کنیم و با راحتی بخوابد./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات