۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۶۲۴
هم زمان با نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه؛

خرید کتاب به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای مردم مرزنشین

استاندار آذربایجان غربی برای خرید کتاب به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از نمایشگاه کتاب دستور ویژه صادر کرد.
معاون وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاحیه سیصدو سی و چهارمین نمایشگاه استانی و پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که امروز با حضور معاون پارلمانی و حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، برای خرید کتاب به ارزش 100 میلیون تومان از نمایشگاه کتاب و اهدای آن به مدارس و کتابخانه های مناطق محروم شهرها و روستاهای مرزی دستور ویژه صادر کرد.

وی از مدیران کل آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان خواست این کتابها تا اول مهر برای تجهیز کتابخانه های عمومی و مدارس شهرهای مرزی سردشت، پیرانشهر و اشنویه ارسال شود.

سید هادی حسینی، معاون حقوقی در امور مجلس استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند برای پنج پیامبر خود کتاب نازل کرده است، خاطرنشان کرد: کتابهای آسمانی لوح های ماندگاری هستند که نه تنها موازی باهم نیستند بلکه در امتداد و تکمیل کننده هم، از سوی خداوند نازل شده اند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای ارائه بن کارت برای خرید کتاب از کتابفروشی های سطح شهر هم‌‌زمان با برگزاری نمایشگاه، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب نباید باعث کم رونق شدن کتابفروشی ها شود.

حسینی تأکید کرد: نمایشگاه کتاب نمایشی برای جلب توجه مردم به کتاب و کتابخوانی است و اینکه در کنار این حرکت فرهنگی به رونق بازار کتابفروشی ها توجه شده و مردم به خرید کتاب از آنجا تشویق شوند، ایده بسیار خوبی است که در نمایشگاههای سایر استانها نیز از این ایده الگوبرداری خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از استاندار آذربایجان غربی برای خرید کتاب و اهدا به مردم مناطق محروم نوار مرزی استان، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با خرید کتاب به ارزش 50 میلیون تومان در این کار فرهنگی سهیم می شود./936/ت۲۰۲/ش

ارسال نظرات