۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۶۸۸۱
مسؤول کمیته فرهنگی مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا خبر داد؛

اعزام مبلغ به مناطق محروم و سنی نشین

حجت الاسلام واعظ زاده با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س)، گفت: اقدامات فرهنگی و تبلیغی مؤسسه و مسجدسازی در مناطق محروم سنی نشین نیز وجود دارد و حتی به این مناطق مبلغ اعزام شده است.
حجت الاسلام واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدمهدی واعظ، ظهر امروز در نشست خبری مؤسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا(س) با اشاره به کمبود مبلغ و امام جماعت در مناطق محروم و خالی ماندن برخی مساجد از روحانی در این مناطق، گفت: حوزه علمیه موظف است طلاب را تعلیم و تربیت کند و مسأله اعزام مبلغان بر عهده نهادهایی نظیر دفتر تبلیغات و اداره تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر کاستی‌هایی در اعزام مبلغان به مناطق محروم وجود دارد می‌تواند به علت عدم شناسایی مناطق محروم از سوی نهادهای متولی اعزام مبلغ باشد، مناطق محروم توسط این دستگاه‌ها شناسایی می‌شوند و در کنار آنها ما نیز به شناسایی و بررسی شرایط مناطق محروم خواهیم پرداخت.

مسؤول کمیته فرهنگی مؤسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا(س) با اشاره به اعزام مبلغان در ماه‌های تبلیغی به همت این مؤسسه به مناطق محروم کشور، تصریح کرد: در استفاده از مبلغان و ارائه مباحث تبلیغی توسط آنها مشارکت و نظرات مردم این مناطق را در نظر و حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی به طور دقیق و کامل از سوی مبلغان رعایت می‌شود.

تربیت نوجوانان و جوانان برای ترویج فرهنگ نماز

حجت الاسلام واعظ از طرح آموزش نوجوانان و جوانان در روستاها به منظور ترویج فرهنگ نماز و احکام در مناطق محروم خبر داد و اظهار کرد: برای احکام اولیه و آموزش نماز نیازمند این نیستیم که حتما طلاب و روحانیان در روستاها مستقر شوند، بلکه جوانان و نوجوانان مستعد روستاها و مناطق محروم را آموزش داده و به عنوان نماینده مؤسسه در روستا فعالیت فرهنگی و ترویج نماز خواهند داشت ضمن اینکه اعزام مبلغان در ایام تبلیغی نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نخستین پایگاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان اسلام مساجد هستند و مؤمنان پایگاه مهمی به نام مسجد در اختیار دارند، گفت: شکل گیری مساجد برای رفع نیازهای مختلف مردم در جامعه اسلامی بوده است و این امر از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است.

عملکرد مبلغان مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد

مسؤول کمیته فرهنگی مؤسسه خیریه  فرهنگی مسجدسازان الزهرا(س) با اشاره به رصد و بررسی مناطق محروم از سوی این مؤسسه پیرامون حضور مبلغان، تصریح کرد: هرکجا که مبلغی اعزام نشده باشد مؤسسه ورود پیدا کرده و مبلغ مناسب با آن منطقه را اعزام خواهد کرد.

وی ماه محرم، صفر و رمضان را ماه‌های اصلی اعزام مبلغ با توجه به نیازهای مناطق محروم عنوان کرد و افزود: مبلغان پیش از اعزام به مناطق محروم آموزش‌ها و جلسات توجیهی لازم پیرامون شرایط مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مناطق را پشت سر خواهند گذاشت و عملکرد و بازخورد فعالیت تبلیغی آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و حتی در صورت وجود ضعف در اقدامات تبلیغی فرد دیگری جایگزین آنها خواهد شد.

حجت الاسلام واعظ خاطرنشان کرد: بازرسانی از سوی مؤسسه سیر فعالیت تبلیغی و فرهنگی مبلغان را تحت نظر دارند و آنها را رصد می‌کنند، اقدامات فرهنگی و تبلیغی مؤسسه و مسجد سازی در مناطق محروم سنی نشین نیز وجود دارد و حتی به این مناطق مبلغ اعزام شده است و برادران و خواهران اهل سنت آن منطقه رابطه خوب و حسنه‌ای با روحانیان مبلغ اعزام شده از سوی مؤسسه داشته‌اند به نحوی که در نمازهای جماعت به امامت روحانی شیعه شرکت می‌کرده‌اند./1304/پ201/ب1

ارسال نظرات