۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۲۷۷
صبح امروز در حاشیه رژه نيروهاي مسلح صورت گرفت؛

رونمايي از سامانه موشکی خرمشهر/ موشك هاي جديد ارتش و سپاه به نمايش گذاشته شد

در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس از سامانه موشکی خرمشهر و موشك هاي جديد ارتش و سپاه رونمایی شد.
رژه نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در حاشيه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس سامانه موشکی خرمشهر رونمایی شد.

در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس که با حضور رییس جمهور و جمعی از نیروهای نظامی برگزار شد، سامانه موشکی خرمشهر در معرض نمایش قرار گرفت.

این سامانه توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده و در اختیار نیروی هوا فضای سپاه قرار گرفته است.

این سامانه موشکی خرمشهر دارای 2000 کیلومتر برد است که قابلیت حمل کلاهک و مسافت 1800 کیلومتر را دارد، این سامانه می‌تواند به جای یک کلاهک چندین کلاهک برای اصابت به هدف داشته باشد.

این سامانه ابعاد کوچک و تاکتیکی‌تر نیز دارد، مراحل آموزش استفاده از سامانه موشکی خرمشهر در حال انجام است و به زودی این سامانه توسط نیروی هوافضای سپاه عملیاتی خواهد شد.

همچنين در این مراسم آمادگی نیروهای مسلح در قالب رژه یگان‌های پیاده و حمل شونده از جمله گردان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و بسیج عشایری و ایلات به نمایش گذاشته شد.

در ضمن در این مراسم ادوات دفاعی مختلفی از جمله موشک زلزال ۱، موشک‌های زمین به زمین، دور برد و میان برد، سامانه موشکی پدافند هوایی سوم خرداد، سامانه موشکی قیام، موشک دور برد مایع قدر، سامانه موشکی عماد، موشک دور برد سجیل، شناورهای تندروی ساحل به دریا، شناور غدیر، شناور نصر و مین‌های دریایی سپاه و ارتش به نمایش گذاشته شد./۸۱۶/۲۰۳/ح

ارسال نظرات