۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۴۰۴
حجت الاسلام کشوری مطرح کرد؛

برجام پرعبرت و بی‌حاصل حاصل برنامه ریزی غربی است

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گفت: در مذاکرات و برجام قرار بود تحریم‌ها برداشته شود و وضعیت اقتصادی مردم بهینه شود، اکنون بیش از چهار سال از آغاز مذاکرات و چندسالی از انعقاد قرارداد برجام می‌گذرد، تحریم‌ها برداشته که نشد بلکه بیشتر هم شد.
حجت الاسلام کشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی کشوری، امشب در هیأت انصارالحسین(ع) اصفهان، فرار فرزندان از خانه و خانواده را به علت درک درست والدین از آنها عنوان کرد و گفت: اگر فرزند خانه را محل امن و جذابی نداند دچار فرار از خانه خواهد شد، سیستم آموزشی کشور هم در این زمینه هیچ نقش مثبتی ایفا نمی‌کند.

هیأت مطلوب مخاطبین خود را نسبت به مسائل جامعه عالم می‌کند

وی ادامه داد: هیأت و مسجدی مطلوب است که بتواند مخاطب خود را نسبت به مسائل مختلف جامعه عالم کند، برای همین باید به دید مرکز تولید فکر و تفکر به هیأت و مسجد نگاه کرد، مدیران هیأت‌ها و مساجد تکلیف بسیار سنگینی دارند، اگر مدیران هیأت نتوانند عزادارن را تحریک فکری کنند هیأت برای آنها الهام بخش نخواهد بود و عزاداران بدون سپر و بدون محافظ فکری از هیأت خارج می‌شوند.

حجت الاسلام کشوری با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی دقیق و حساب شده در هیأت‌های مذهبی، تصریح کرد: همسر بد چنان زندگی را به کام انسان تلخ خواهد کرد که هر روز انسان آرزوی مرگ کند، دوست بد دیگر مرتبه بدی است که تا انسان سر از زندان در نیاورد متوجه بلاهایی که آن رفیق به سرش آورده است نخواهد شد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با انتقاد از عدم تحول در نظام آموزشی کشور و ناتوانی در حل مشکلات جامعه، اظهار کرد: در قم با بخش قابل توجهی از علما و فضلای حوزه علمیه به این نتیجه رسیده‌ایم که ساختارهای مدرن که بعد از 4 دهه از انقلاب اسلامی هنوز نفهمیده‌اند هدف انقلاب اسلامی چیست، دیگر کنار نیاییم، ساختارهایی که نفهمیده‌اند مهمترین چیز در جهان تربیت انسان است و دعوای مقدسی با نظام آموزش و پرورش به راه خواهیم انداخت.

برای حل مشکلات کشور باید آتش به اختیار باشیم

وی به اعتراضات علما نسبت به ربا و سیستم ربوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: مسأله تراریخته‌ها یک موضوع فوق خطرناک است که دعوای بسیاری در آن با محوریت قم شروع شده است، برای حل مشکلات کشور خودمان باید قیام کنیم و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب به صورت آتش به اختیار علیه این مشکلات قیام کرده و در این مسائل ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام کشوری برنامه ریزی‌های غرب برای کشور را دارای عوارض و زیان برای کشور دانست و عنوان کرد: در آخرین نمونه از این برنامه ریزی‌های غربی همین مسأله مذاکرات و برجام بود که قرار بود با آن تحریم‌ها برداشته شود و وضعیت اقتصادی مردم بهینه شود، اکنون بیش از 4 سال از آغاز مذاکرات و چندسالی از انعقاد قرارداد برجام می‌گذرد، تحریم‌ها برداشته که نشد بلکه بیشتر هم شد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با بیان اینکه برنامه ریزی غلط موجب ضرر کردن کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما روابط انسانی و خانواده را آموزش  نمی‌دهد و شاهد 42 درصد طلاق هستیم، نظام روابط بین الملل و سیاست خارجی نمی‌تواند تشخیص دهد دوست کیست و دشمن کیست و برخورد دوستانه با دشمنان دارد که نتیجه آن می‌شود سند پرعبرت برجام.

عزم جمعی برای حل مشکلات کشور لازم است

وی اظهار کرد: برای حل شدن مشکلات نیازمند یک عزم جمعی برای برطرف کردن مشکلات هستیم، درک بنده از هیأت و محرم این است که موضوع آن بازخوانی مواضع و اقدامات امام حق علیه جبهه باطل است و اگر این را به درستی فهم کنیم پس از خروج از هیأت مبعوث می‌شویم برای حل مشکلات و دفاع از حق، اگر از عاشورا و محرم چنین استفاده‌ای نکنیم مشکلات جامعه پابرجا خواهد ماند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به استفاده امام خمینی از ظرفیت ماه محرم برای سرنگونی رژیم طاغوت، تصریح کرد: ظهور ولیعصر(عج) روی فهم عاشورا اتفاق می‌افتد، یعنی ماهیت عاشورا آنقدر غنی و عمیق و پرمحتوا است و ظرفیت‌های بسیار دارد که می‌توان با آن کل تاریخ را هدایت کرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با مطرح کردن این سؤال که لازم است کمی تأمل کنیم در اینکه آیا هیأت و عزاداری ما مطلوب است یا خیر، افزود: باید مدیران و برنامه ریزان هیأت‌ها یک برنامه با محتوا داشته باشند و مخاطبین نیز باید تلقی خود از هیأت‌ها را تغییر دهند، هیأت باید به انسان فهم اقامه حق و دفاع از حق به مخاطبین بدهد.

عزاداری با عدم مبارزه با دشمنان در تضاد است

وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند ما عزادار امام حسین(ع) هستیم ولی کاری به مسائل سیاسی نداریم باید دقت داشته باشند که امام حسین(ع) در یک نزاع سیاسی و درگیری با طاغوت زمان خودشان به شهادت رسیدند، بُعد سیاسی عاشورا در کنار سایر ابعاد آن بسیار پررنگ است و نمی‌توان هم عزاداری کرد برای سیدالشهدا(ع) هم حاضر نبود علیه باطل و دشمنان شمشیر کشید، این یک نوع تضاد است.

حجت الاسلام کشوری یکی از خلأهای کشور را فقر اطلاعات تربیتی در جامعه توصیف کرد و گفت: اکثر آدم‌ها مأنوس با فضای مجازی هستند و اطلاعات مختلفی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، ولی در روابط اجتماعی دچار فقر محتوایی هستند و نشانه این موضوع همین 42 درصد طلاق است، اگر برای حل مشکلات جامعه قیام نکنیم و جلوی رشد معضلاتی نظیر طلاق را نگیریم ممکن است این مشکل گریبان‌گیر ما هم بشود.

وی به حضور 16هزار ساعته دانش آموزان در سیستم آموزش و پرورش اشاره داشت و اظهار کرد: علیرغم این زمان طولانی آموزش و پرورش نمی‌تواند دانش آموزان را از حیث ارتباطی و آموزش‌های زندگی ارتقا دهد، به همین دلیل باید از فرصت محدودی که در هیأت‌ها و مراسمات مختلف در اختیار داریم به خوبی استفاده کرده و این فرصت را مغتنم بشماریم./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات